اردبیل؛

فروش کالاهای تولید اردبیل با برند خارجی

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در حال حاضر فرهنگ اشتباهی در مصرف کالاهای خارجی نهادینه شده و برخی تولیدات خود استان با برند خارجی به فروش می‌رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ سید حامد عاملی در جلسه کارگروه تخصصی امور بانوان و خانواده اردبیل تصریح کرد: برخی ضد فرهنگ‌ها در مصرف کالای خارجی حاکم شده در حالی که مصرف کالای خارجی نه تنها باعث افتخار نیست بلکه واردات برخی کالاها باعث بیکاری بخشی از شاغلین جامعه می شود.

وی افزود: لازم است عقلانیت در مصرف کالا حاکم شود و در یک جامعه فرهنگ مصرفی نهادینه کرد که به واسطه آن هم نفع عمومی و هم نفع شخصی افراد جامعه در مصرف رعایت شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با تأکید به اینکه ترویج کالای ایرانی و حمایت از تولید داخلی نیازمند عزم ملی است، متذکر شد: برای تحقق این مهم از یک سو می‌بایست دولت برنامه ریزی، سیاست گذاری و بستر سازی کرده و از سوی دیگر خود مردم نیز با مشارکت و حمایت خود کمک کنند تا در جامعه تولید ارزش پیدا کند.

عاملی با تأکید به اینکه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی امروز با بهبود شرایط اقتصادی جامعه رفع می‌شود، اضافه کرد: این بهبود مستلزم تأمین امنیت تولید است و به واسطه آن می‌توان با تورم، بیکاری و رکود در جامعه مبارزه کرد.

وی افزود: با مصرف هر چه بیشتر کالای ایرانی در واقع زمینه رشد کیفی و کمی آن فراهم می‌شود چرا که تمامی کشور ها توانستند با شاخص اساسی بنام تولید در مسیر رشد و توسعه اقتصادی و اجتماعی قرار گیرند .

وی با بیان اینکه فرهنگ ‌سازی برای مصرف تولید داخلی می‌تواند خود به ارتقا تولید و بهبود اشتغال منجر شود، ادامه داد: در این میان مادران و زنان نقش اساسی را در خانواده‌ها ایفا می‌کنند.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: اردبیل ، فروش ، کالای ، تولید ، برند ، خارجی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.