مرغ های عرضه شده در فروشگاه های مجاز، سالم و بهداشتی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ یعقوب مهندس مدیرکل دامپزشکی استان فارس گفت: مطالب منتشر شده درباره وجود بیماری در مرغ های موجود در بازار صحت ندارد و تمام مرغ های عرضه شده در فروشگاه های مجاز از ابتدای پرورش، حمل به کشتارگاه و کشتار در کشتارگاه زیر نظر مسئولان فنی و بهداشتی و بازرسان بهداشتی دامپزشکی نظارت می شوند.

وی افزود: زنجیره نظارت بر کشتار طیور در کشتارگاه ها قابل اطمینان است و در این نظارت ها در صورت مشاهده هرگونه علائم بیماری موردی یا کلی از خط تولید و کشتار حذف می شوند.

مهندس با بیان اینکه مردم از سالم بودن مرغ های در بازار برای خرید و مصرف اطمینان داشته باشند، ادامه داد: محصولی که در بسته بندی های مجاز و دارای تاریخ تولید و انقضای مصرف هستند از نظر بهداشتی سالم است و هیچ نگرانی برای مصرف آن وجود ندارد.

وی بیان کرد: هیچگونه هورمونی در پرورش طیور استفاده نمی شود و دلیلی ندارد با انتشار مطالب غیر واقعی ذهن مردم را مشوش کنیم.

وی درباره احتمال وجود آنفلوآنزای پرندگان در استان فارس گفت: تاکنون هیچ موردی از بیماری آنفلوآنزای پرندگان در فارس مشاهده نشده است و شهروندان می توانند با خیال راحت فرآورده های مرغی و تخم مرغ را که در مراکز مجاز عرضه می شود، استفاده کنند.

او با بیان اینکه کارشناسان و دامپزشکان ما برای پیشگیری از ورود این بیماری تمام مسایل مربوط به طیور و پرندگان در استان را رصد و بررسی می کنند افزود: اگر موردی در این زمینه در استان مشاهده شود اجازه ورود محصولات به بازار داده نمی شود بنابراین هیچ نگرانی برای مردم استان در این زمینه وجود ندارد.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار