اراک؛

آغاز کنفرانس بین المللی تقریب مذاهب در اراک

کنفرانس بین المللی تقریب مذاهب با حضور جمعی از مهمانان خارجی در سالن پیامبر اعظم استانداری مرکزی در اراک آغاز به کار کرد .

آغاز کنفرانس بین المللی تقریب مذاهب در اراکبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ؛ اولین کنفرانس بین المللی تقریب مذاهب در اندیشه های امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب با حضور جمعی از مهمانان خارجی در سالن پیامبر اعظم استانداری مرکزی در اراک آغاز به کار کرد .

 حضرت آیت الله مکارم شیرازی از علمای بزرگ اسلام در پیامی ویدیویی تشکیل گروهک های تروریستی را نشان از تفرقه میان امت اسلامی دانست و بر همدلی همه مسلملانان تاکید کرد.

حمیدی ، رئیس دانشگاه اراک هم تقویت بر حفظ مواضع مشترک بین مذاهب و اصلاح نقاط ضعف بین مسلمانان تاکید کرد.

آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی هم  در این کنفرانس حفظ وحدت و حفظ منافع دنیای اسلام را  لازمه جامعه اسلامی دانست و افزود : امروز همه باید به پا خیزیم و همه باید برای خداوند قیام کنیم ، امروز حفظ منافع دنیای اسلام لازم و واجب است.
امام جمعه شهر اراک افزود: برای مبارزه با فرقه گرایی ، اختلاف و انشقاق در دنیای اسلام باید بپا خیزیم .

عضو مجلس خبرگان رهبری به نهضت امام خمینی (ره) در سالهای 41 و 42 اشاره کرد و افزود : امام خمینی (ره) از همان آغاز نهضت بر وحدت کلمه و اتحاد مسلمانان تاکید ویژه ای داشتند.

وی ادامه داد امروز 5 فرقه مذهبی دنیای اسلام باید به صورت یک مشت در برابر آمریکا ، اسراییل ، آل سعود و توطئه های دشمنان قرار بگیرند و بایستند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود:باید بحث اخلاق و معنویت مد نظر قرار گیرد و سیاستمداران و اندیشمندان ما باید به اخلاق و معنویت رو آورند چرا که دین اسلام با دنیای سکولار متفاوت است .

حجت الاسلام ایمانی دبیر علمی همایش تقریب مذاهب نیز گفت: این همایش در 6 محور قرآنی، کلامی، فقهی، اجتماعی، سیاسی و تاریخی برگزار شد.

وی افزود : بیش از 180 مقاله به دبیر خانه این همایش رسیده که تعدادی از این مقالات در همایش طرح می شود .
 متولی این همایش دانشگاه اراک و قرار است 21  اثر برگزیده  هم از سوی یک ناشر لبنانی به چاپ برسد .
 20  نفر از بزرگان جهان اسلام در این همایش حضور دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.