کنفرانس بین المللی تقریب مذاهب با حضور جمعی از مهمانان خارجی در سالن پیامبر اعظم استانداری مرکزی در اراک آغاز به کار کرد .

آغاز کنفرانس بین المللی تقریب مذاهب در اراکبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ؛ اولین کنفرانس بین المللی تقریب مذاهب در اندیشه های امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب با حضور جمعی از مهمانان خارجی در سالن پیامبر اعظم استانداری مرکزی در اراک آغاز به کار کرد .

 حضرت آیت الله مکارم شیرازی از علمای بزرگ اسلام در پیامی ویدیویی تشکیل گروهک های تروریستی را نشان از تفرقه میان امت اسلامی دانست و بر همدلی همه مسلملانان تاکید کرد.

حمیدی ، رئیس دانشگاه اراک هم تقویت بر حفظ مواضع مشترک بین مذاهب و اصلاح نقاط ضعف بین مسلمانان تاکید کرد.

آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی هم  در این کنفرانس حفظ وحدت و حفظ منافع دنیای اسلام را  لازمه جامعه اسلامی دانست و افزود : امروز همه باید به پا خیزیم و همه باید برای خداوند قیام کنیم ، امروز حفظ منافع دنیای اسلام لازم و واجب است.
امام جمعه شهر اراک افزود: برای مبارزه با فرقه گرایی ، اختلاف و انشقاق در دنیای اسلام باید بپا خیزیم .

عضو مجلس خبرگان رهبری به نهضت امام خمینی (ره) در سالهای 41 و 42 اشاره کرد و افزود : امام خمینی (ره) از همان آغاز نهضت بر وحدت کلمه و اتحاد مسلمانان تاکید ویژه ای داشتند.

وی ادامه داد امروز 5 فرقه مذهبی دنیای اسلام باید به صورت یک مشت در برابر آمریکا ، اسراییل ، آل سعود و توطئه های دشمنان قرار بگیرند و بایستند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود:باید بحث اخلاق و معنویت مد نظر قرار گیرد و سیاستمداران و اندیشمندان ما باید به اخلاق و معنویت رو آورند چرا که دین اسلام با دنیای سکولار متفاوت است .

حجت الاسلام ایمانی دبیر علمی همایش تقریب مذاهب نیز گفت: این همایش در 6 محور قرآنی، کلامی، فقهی، اجتماعی، سیاسی و تاریخی برگزار شد.

وی افزود : بیش از 180 مقاله به دبیر خانه این همایش رسیده که تعدادی از این مقالات در همایش طرح می شود .
 متولی این همایش دانشگاه اراک و قرار است 21  اثر برگزیده  هم از سوی یک ناشر لبنانی به چاپ برسد .
 20  نفر از بزرگان جهان اسلام در این همایش حضور دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.