رئیس بخش نورولوژی مارسی فرانسه از توسعه همکاری‌های مراکز تحقیقاتی بیماری‌های نوروماسکولار فرانسه و ایران خبر داد.

پروفسور شهرام عطاریان رئیس بخش نورولوژی مارسی فرانسه در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ افزود: ایران در زمینه تحقیقات بیماری‌های نورولوژی بسیار پیشرفته است و وضعیت مطلوبی دارد.

وی در ادامه افزود: با همکاری گروه محققان فرانسه و ایران تمام تحقیقات جدید، داروهای جدید و جدیدترین روش های درمان در کنفرانس 2 روزه میوپاتی و اختلالات محل اتصال عصب عضله با همکاری اساتید مدعو از فرانسه در بیمارستان شریعتی در حال انجام است.

وی از معرفی روش های جدید MRI جهت تشخیص بیماری‌های نوروماسکولار به همت محققان ایرانی خبر داد.

پروفسور شهرام عطاریان اظهار داشت: طبق برنامه رسمی پزشکان ایرانی در مراکز تحقیقاتی فرانسه آموزش دیده اند و آینده ایران در بحث تولیدات علمی، تحقیقات و چاپ مقالات بیماری های نوروماسکولار امیدوارکننده است.

وی افزود: ایرانیان در زمینه تحقیقات و توانمندی علمی بیماری های نوروماسکولار نسبت به سایر کشورهای همسایه حرف اول را می زند و تنها ترکیه به دلیل روابط خارجی از لحاظ تجهیزات آزمایشگاهی برتر از ایران است.

وی از زیرساخت های لازم و روش های تشخیصی مجهز در ایران خبر داد و افزود: فرانسوی ها فکر می کردند که ایران در سطح پایینی قرار دارد اما با چاپ مقالات و آگاهی از توانمندی ایرانیان در صدد توسعه ارتباطات مرکز تحقیقاتی بیماری های نوروماسکولار ایران و فرانسه هستند.

وی در پایان از حضور سخنرانان خارجی برتر مرکز تحقیقاتی مارسی فرانسه در کشور و توسعه همکاری های مراکز خبر داد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.