محمد دامادی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با
خبرنگار
راه و شهرسازی گروه
اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: اقدام برای خرید هواپیماهای بوئینگ،گام مثبتی است ولی نحوه عملکرد در این قرارداد اهمیت بالایی دارد.
وی بابیان اینکه هنوز قرارداد مذکور به مجلس شورای اسلامی نیامده و نماینده ها بطور کامل از مفاد آن اطلاع دقیقی ندارند،افزود: بطور حتم افرادی در بدنه وزارت راه وشهرسازی که به مسایل حقوقی اشراف دارند تمام بندهای تفاهم نامه خرید هواپیما را به دقت بررسی کرده اند.
نماینده مردم ساری در مجلس تصریح کرد: باتوجه به تجربیات پیشین نمی توان به راحتی به طرف آمریکایی اعتماد کرد و وزارت راه وشهرسازی موظف است تمام جوانب منفی این امر را هم مدنظر قرار دهد.
وی با اشاره به نامه 70 نفر ازنمایندگان مجلس شورای اسلامی برای استیضاح آخوندی،تاکید کرد: فکر نمی کنم وزیر راه وشهرسازی بخواهد با رسانه ای کردن قرارداد بوئینگ، حجمه تبلیغات منفی علیه خود را کاهش دهد.
وزیر راه وشهرسازی،قرارداد بوئینگ را به مجلس بیاوردسیداحسن علوی، از دیگر اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار
راه و شهرسازی گروه
اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: از وزیر راه وشهرسازی خواسته ایم تا تفاهم نامه با بوئینگ رابرای اطلاع بیشتر نمایندگان به مجلس شورای اسلامی ارائه دهد.
وی همچنین با اشاره به خوش بین بودن آخوندی به قرارداد مذکور، بیان کرد: به نظر وزیر راه وشهرسازی، بویئنگ به تعهدات خود در قبال ایران عمل خواهد کرد هرچند که تحویل هواپیماها در یک بازه زمانی ده ساله صورت می گیرد.
نماینده مردم سنندج درخانه ملت تصریح کرد: مجموعه این اقدامات به دلیل اختلافات سیاسی دولت وکنگره در آمریکا اتفاق می افتد و باید منتظر بود ودید که با آمدن ترامپ این اتفاقات چه سمت وسویی به خود می گیرد اما به هرحال به نظر نمی رسد این رویدادها تاثیری در قرارداد ایران با بوئینگ داشته باشد.
وی با رد احتمال بزرگنمایی این قرارداد توسط وزیر راه وشهرسازی برای برون رفت از مشکلات به وجود آمده ،ادامه داد: به نظر نمی رسد استیضاح وزیر در شرایط کنونی ونزدیک به انتخابات،عمل منطقی باشد وبه طور حتم یک وزیر جدید درمدت زمان کوتاه باقی مانده نمی تواند اقدام موثر واساسی برای رفع مشکلات به وجود آمده برای وزارت راه وشهرسازی،صورت دهد.
وی همچنین اذعان داشت: مشکلات زیر ساختی متعددی در حوزه راه وشهرسازی وجود دارد که برای بازسازی این زیرساخت ها نیاز به بودجه 167هزار میلیارد تومانی است درحالیکه فقط 8هزار میلیارد تومان ازبودجه سهم این وزارتخانه شده است.
وی درادامه افزود:به طور حتم با وجود فرسودگی ناوگان حمل ونقل کشور وکمبود بودجه نمی توان همه مشکلات را به گردن مدیریت انداخت وباید سعی کنیم از اقدامات احساسی در این حوزه به شدت خودداری کنیم.
انتهای پیام/