دکتر حسنی محلی روزنامه نگار و نویسنده منتقد سرشناس سوریه ای که پریروز در ترکیه دستگیر شده بود، امشب به درخواست دادستانی و حکم دادگاه بازداشت و روانه زندان شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر حسنی محلی روزنامه نگار و نویسنده منتقد سرشناس سوریه ای که پریروز در ترکیه دستگیر شده بود، امشب به درخواست دادستانی و حکم دادگاه بازداشت و روانه زندان شد.
 
اتهامات وارده به وی، توهین به مقامات دولتی ترکیه است.

او در حالی روانه زندان شد که دارای بیماری مزمن کمردرد و عروق است و امروز در جریان بازپرسی ها و بازجویی های دادستانی و پلیس به بیمارستان منتقل شده بود.

نیروهای امنیتی سه شنبه شب در استانبول وارد خانه 'محلی' شده و ضمن جستجو در منزل، وی را دستگیر و به مرکز پلیس منتقل کردند.

وی از معدود روزنامه نگاران صریح سخن و منتقد سیاست های دولت آنکارا به ویژه در قبال سیاست های منطقه ای این دولت در قبال سوریه و عراق است.

رسانه های نزدیک به دولت آنکارا مدعی شدند وی ترکیه را تروریست قلمداد می کرده و از قتل عام های رژیم بشار اسد، روسیه و ایران در سوریه دفاع کرده است.

حسنی محلی متولد جرابلس سوریه بوده و سالهاست در ترکیه اقامت دارد.

وی که در بهبود روابط آنکارا و دمشق نقش آفرینی داشت و زمینه ساز دوستی نزدیک بین اردوغان و بشار اسد بود، بعد از تغییر سیاست های دولت آنکارا در قبال سوریه، به یکی از منتقدان سرسخت دولت به ویژه در ارتباط با سیاست های سوریه و عراق تبدیل شد.

کمال قلیچداراوغلو رهبر حزب جمهوریخواه خلق بزرگترین حزب مخالف در مجلس ترکیه می گوید: ترکیه به زندان خبرنگاران و روزنامه نگاران تبدیل شده و بیش از 140 تن از اصحاب رسانه در زندانی شده اند. 
منبع: ایرنا
انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار