مدیر مجتمع فرهنگی زیارتگاه شهید مدرس (ره) از اهدای 114 برگ نامه و سند به موزه آثار و اسناد شهید زنده تاریخ در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد یعقوبی گفت: مهدی اشرفی جوان کاشمری و کارمند اداره آب و فاضلاب شهری این شهرستان تعداد 114 برگ سند و نامه مربوط به سال های 1305 تا 1340 هجری شمسی را به موزه آثار و اسناد شهید مدرس اهدا کرد.

وی با اشاره به این که محتوا و مضمون این آثار ارائه شده عموما مکاتبات اداری و شخصی، دعوت نامه های دست نویس و تایچی، صورتحساب ها، نسخه های پزشکی، تلگراف ها و اعلامیه است افزود: جنس کاغذ این اسناد فرنگی که با جوهر های مشکی، آبی و سبز نوشته شده است.

مدیر مجتمع فرهنگی شهید مدرس با تأکید بر این که اسناد اهدایی توسط کارشناس تاریخ موزه آثار و اسناد شهید مدرس تأیید شده است خاطر نشان کرد: تعدادی از این اسناد دارای پاکت و تمبر با درج تاریخ های شمسی و قمری است که برخی از آنها نیاز به مرمت و بازسازی دارد.

محمد یعقوبی با بیان این که این نامه ها و اسناد بخشی از تاریخ و فرهنگ مردم کاشمر است که می تواند منبع خوبی برای پژوهشگران و محققین باشد تصریح کرد: در این راستا تلاش می کنیم با جمع آوری اسناد و شناسنامه دار کردن آن در کنار آثار و اسناد شهید مدرس در این موزه بتوانیم منبع و مرکزی برای مراجعه محقیقن و پژوهشگران فراهم کنیم.

وی با اشاره به اهمیت اسناد ملی و لزوم آگاه سازی مردم نسبت به ارائه آثار و اسناد تاریخی به موزه ها جهت حفاظت و مراقبت و به نمایش گذاشتن آن افزود: گردآوری اسناد و آثار تاریخی در این موزه می تواند به شناسنامه فرهنگی و تاریخی مردم تبدیل شود و پاسدار اندیشه گذشتگان و انتقال آن به آیندگان در جامعه باشد.

مدیر مجتمع فرهنگی شهید مدرس با بیان این که اسناد و آثار تاریخی در حقیقت جزو سرمایه های ملی است و نباید افراد آن را به عنوان سرمایه شخصی تلقی کنند گفت: موزه آثار و اسناد شهید مدرس آمادگی خود را در زمینه دریافت و نگهداری آثار، اسناد و اشیاء تاریخی را با درج نام فرد اهدا کننده اعلام کرده است.

یعقوبی با اشاره به این که با گذشت 12 سال از افتتاح موزه آثار و اسناد شهید مدرس در جوار زیارتگاه این عالم مجاهد هم اکنون 200 اثر و اشیاء تاریخی، تصاویر، اسناد، دست نوشته ها و مکاتبات شهید مدرس در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دارد افزود: موزه آثار و اسناد شهید مدرس همه روزه در دو نوبت صبح و عصر پذیرای بازدیدکنندگان است به طوری که سالانه 90 هزار نفر از این مجموعه تاریخی به صورت انفرادی و گروهی بازدید می کنند.

انتهای پیام//ف.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.