با ارائه تسهیلات کم بهره، امسال تولیدات پروتئینی عشایر کشور به 190 هزار تن افزایش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، رئیس سازمان امور عشایر کشور گفت: دولت، امسال 200 میلیارد تومان اعتبار در قالب تسهیلات با سود کم به جامعه عشایری کشور اختصاص داد که ماه آینده در اختیار خانواده های عشایر قرار خواهد گرفت.

کرمعلی قندالی گفت: پارسال 57 میلیاردتومان تسهیلات بلاعوض برای ارتقای دانش و مهارت، فرهنگ و بهداشت و درمان در اختیار تشکل های عشایر قرار گرفت.

وی افزود: همچنین سال گذشته 100میلیارد تومان با سود چهار درصد و بازپرداخت پنج ساله به عشایر کشور اختصاص یافت که تاکنون 80درصد آن جذب و بین استان ها توزیع شد.

قندالی در ادامه با بیان اینکه 25 درصد گوشت کشور را عشایر تولید می کنند، گفت: با قرار گرفتن 700 هزار رأس دام در زنجیره تولید، تولید گوشت عشایر از 150 به 190 هزارتُن افزایش یافت.

رئیس سازمان امور عشایر کشور در ادامه از صادرات 700هزار رأس دام سبک به خارج از کشور خبر داد و گفت: فعالیت عمده ما در بحث اقتصاد مقاومتی، تکیه بر توان داخلی، مردم محوری، عدالت محوری و دانش بنیانی است.

قندالی افزود: تاکنون در این خصوص، از 200 خانوار عشایر کشور 55 هزار خانوار زیرپوشش بیمه اجتماعی قرار گرفتند.

در این مراسم با قدردانی از خدمات جلیل رمضانی، محمدرضا قلی پور به عنوان سرپرست اداره کل امور عشایری خراسان شمالی معرفی شد.

انتهای پیام/ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.