کارشناس پیش‌بینی هوای استان اصفهان گفت: بارش‌های سامانه بارشی جدید از بعد از ظهر امروز برای مناطق غربی و جنوبی استان اصفهان به صورت برف و باران آغاز خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،میترا سیدان در خصوص وضعیت آب و هوا استان اصفهان اظهار کرد: طبق پیش‌بینی‌های اخیر هواشناسی استان اصفهان از اوایل هفته جاری در استان تغییر محسوسی برای افزایش یا کاهش دما رخ نداد.

وی افزود: دمای بیشینه روز، در هفته جاری بین 11 تا 12 درجه سانتی‌گراد و دمای کمینه بین منفی یک تا منفی سه تا درجه نوسان داشت که امروز کمینه اصفهان به صفر درجه هم رسید.

کارشناس پیش‌بینی هوای استان اصفهان تصریح کرد: نقشه‌ها از امروز نشان می‌دهند که نفوذ سامانه پایداری را به روی استان اصفهان شاهد هستیم که به تدریج افزایش ابراز مناطق غربی آغاز و برای امشب اکثر مناطق استان اصفهان رشد ابر را خواهند داشت.

وی تأکید کرد: بارش‌های سامانه بارشی جدید از بعد از ظهر امروز برای مناطق غربی و جنوبی استان اصفهان به صورت برف و باران آغاز خواهد شد اما انتظار بارش زیادی از این سامانه بارشی را نداریم چرا که از آن سامانه‌هایی نیست که بارش‌های زیادی را به روی استان به جای بگذارد.

سیدان با بیان اینکه با چرخش این سامانه احتمال بارش در قسمت‌های مرکزی استان به شکل بارش‌های خفیف وجود دارد، ادامه داد: اواخر وقت فردا این سامانه ناپایدار از شرق استان خارج خواهد شد که در هنگام خارج شدن این سامانه از استان احتمال بارش‌های خفیفی برای شهرستان‌های اردستان و نائین وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: خروج سامانه ناپایدار وزش بادهای شدیدی را برای مناطق غربی، شمال شرقی و جنوبی استان به همراه خود خواهد داشت که این سامانه در اواخر وقت روز پنجشنبه از استان اصفهان خارج خواهد شد.

کارشناس پیش‌بینی هوای استان اصفهان با اشاره به پیش‌بینی صاف و وزش باد نسبتاً شدید در روز جمعه گفت: افت محسوس و کاهش دما در استان اصفهان در روزهای جمعه و شنبه اتفاق خواهد افتاد که دماها بین 3 تا 5 درجه در این زمان در استان تغییر خواهد کرد.

وی اضافه کرد: به طور میانگین در فصل پائیز شهرستان‌های بوئین میاندشت، میمه، فریدون‌شهر و داران سردترین و شهرستان‌های چوپانان و خوروبیابانک گرم‌ترین شهرستان‌ها بوده‌اند.

سیدان با بیان اینکه با توجه به افت دما در روزهای جمعه و شنبه کشاورزان مراقب محصولات خود باشند تا محصولاتشان دچار سرمازدگی نشوند، عنوان کرد: کاهش دمایی که در استان اصفهان اتفاق خواهد افتاد که مانند افت دمای اخیر نیست و دما به نسبت ورود سیستم کاهش پیدا خواهد کرد.

وی در پایان ابراز کرد: شدت کاهش دما در روزهای جمعه و شنبه در مناطق غربی استان اصفهان بیشتر خواهد بود.


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.