کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: سیستم بارشی فعالی که در پایان هفته شاهد آن بودیم از اواخر وقت امروز از استان خارج می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسن خدابخش درباره آخرین وضعیت آب و هوایی استان اظهار کرد: سیستم بارشی فعالی که برای هفته پیش بینی کرده بودیم هنوز در بخش‌هایی از استان فعال است و تا اواخر امروز فعالیت آن کاهش می‌یابد و کم‌کم از استان اصفهان خارج می‌شود.

وی با بیان اینکه این ناپایداری‌ها تا یک‌شنبه پایان یافته و شرایط به سمت وضعیت نسبتاً پایدار حرکت می‌کند، عنوان کرد: روز گذشته وزش باد شدید و در برخی مناطق مانند اردستان طوفان را تجربه کردیم که این وضعیت با توجه به شرایط جوی پیش رو برای امروز پایدار نخواهد بود.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به اینکه بیشتر بارندگی‌ها در غرب و گاها جنوب استان بوده است، یادآور شد: غالب بارندگی‌ها در استان به شکل برف بوده است اما در برخی مناطق مانند شهر اصفهان، نجف‌آباد، زرین‌شهر و مورچه‌خورت شاهد بارش باران به صورت خفیف نیز بوده‌ایم.

خدابخش وضعیت دمایی استان را نیز این‌گونه تشریح کرد: با توجه به عبور این سیستم از استان ممکن است در بعضی از اوقات در مناطق استان کاهش 10 درجه‌ای دما را نیز شاهد شویم که در روز یکشنبه به طور متوسط 5 تا 7 درجه کاهش دما را خواهیم دید.

وی با بیان اینکه کاهش محسوس دمایی را به نسبت هفته جاری در روزهای آینده خواهیم داشت، اضافه کرد: به تدریج از فردا انتظار کاهش دما در مناطق مختلف استان را داریم به نحوی که در اکثر نقاط استان با دمای زیر صفر درجه روبرو خواهیم شد و تا روز یکشنبه پدیده کاهش دما را به صورت کاهش پلکانی دما تجربه می‌کنیم.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.