مجمع سالیانه هيئت ورزش های روستایی و بازی های بومی محلی استان با حضور غلامرضا جعفری رييس فدراسيون و رسول منعم مديركل ورزش و جوانان استان برگزار شد.

مجمع سالیانه هيئت ورزش های روستایی و بازی های بومی محلی استان همدان برگزار شد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مدیرکل ورزش و جوانان استان در این نشست اظهار داشت: توجه ویژه به برگزاری مجامع سالیانه هیات های ورزشی داریم و از هیات ها خواسته ایم نسبت به برگزاری این مجامع اهتمام جدی داشته باشند.

وی گفت: برگزاری مجمع از مفاد اساسنامه هیات های ورزشی است و هر سال حداقل یک بار باید برگزار شود .

وی بر لزوم توسعه و ارتقای ورزش های روستایی و بازی های بومی محلی در همدان تاکید کرد و گفت: ما در استان می توانیم از ظرفیت بزرگان و مربیان دلسوز استفاده کنیم و با تعامل بیشتر بین اعضای هیات زمینه ساز پیشرفت این ورزش باشیم.

وی افزود: تمام افرادی که در این مجمع حضور دارند درباره ورزش های روستایی و بازی های بومی محلی تصمیم گیرنده هستند و باید برای اداره بهتر هیات پیشنهادهای سازنده ارائه دهند.

منعم خاطر نشان کرد: هیئت های ورزشی در استان ها به عنوان نماد هماهنگ کننده هستند و اگر فعالیت این هیئت ها نباشد فدراسیون ها نمی توانند به موفقیت دست یابند.

در ادامه نادری فر گفت :خوشبختانه در آغاز هر سال شروع برنامه های هیئت ورزش های روستایی و بازی های بومی محلی با جام نوروزی است که چهار صدو پنجاه روستای استان همدان در بیست و هشت نقطه برگزار می شود و خوشبختانه در استان همدان این برنامه چنان جا افتاده که جام نوروزی را بخشی از آداب نوروز می دانند.

نادری فر با توجه به اینکه در بخش روستایی همیشه دارای کمبودهای زیادی هست گفت :در سال 95 با توجه به تاکیدات ریاست فدراسیون در خصوص بیمه ورزشی تعداد را از 700 نفردر سال 94 به0 300 نفر در سال 95 رساندیم و الان به افتخار می گوییم که عملکرد خوب ما در سال 95 سبب شده به مسابقات ملی و فراملی اعزام داشته باشیم و آقایان بربط و وفایی توانستن از شش مدال کسب شده تیم اعزامی فدراسیون به مسابقات جهانی دو نشان طلا این مسابقات را از آن خود کنند و ایران با این شش مدال رتبه ششم در بین شصت و هفت تیم را کسب کرد.

نادری فر به همگانی بودن ورزش روستایی اشاره داشت و افزود :از مهم ترین اهداف این ورزش بحث همگانی و فرهنگی بودن این ورزش سنتی در بین احاد روستاییان است که ما با برنامه ریزی در خصوص برنامه های فرهنگی با نام شهدا و مناسبت های مختلف فرهنگی این مسئله را برای روستاییان جا انداخته ایم و به لطف خدا در سال 95 حدود 26 مورد پیاده روی خانوادگی داشتیم و در هر پیاده روی بیش از حدود دو یا سه هزار جمعیت بوده و این خود یک برنامه همگانی خوبی از جانب هییت بوده است .

در ادامه رئیس فدراسیون روستایی و عشایری کشور گفت: برای ترویج و رفع نیازهای ورزشی در روستاها امسال 130 میلیارد ریال از وزارت ورزش و جوانان بودجه خواستیم اما 800 میلیون تومان اختصاص یافت.

هم اکنون 63 هزار روستا در کشور داریم که اگر بخواهیم بخشی از نیازهای ورزشی روستاها را تامین کنیم به 13 میلیارد تومان بودجه احتیاج است.

وی تصریح کرد: این مقدار بودجه مورد نیاز ما با توجه به دغدغه های مالی کشور از توان وزارت ورزش و جوانان خارج است اما در این بین ترویج ورزش در روستاها نیز لازم است.

وی اضافه کرد: توسعه ورزش روستایی تنها با هزینه های دولتی امکان پذیر نیست و نیاز است بخش خصوصی و خیرین ورزش دوست نسبت به کمک به ایجاد خانه ها و اماکن ورزش روستایی کمک کنند.

جعفری در ادامه با تاکید بر اینکه وظیفه فدراسیون روستایی و عشایری توسعه بخش همگانی است، گفت: ما وظیفه ای در قبال ورزش قهرمانی نداریم بلکه در تلاش برای شناسایی و آماده سازی نخبه ها و استعدادهای ورزش روستایی برای معرفی به ورزش قهرمانی هستیم.

وی اضافه کرد: هم اکنون با فدراسیون کشتی بر سر کشتی چوخه مشکل داریم چرا که مشخص نیست متولی رشته چوخه کدام فدراسیون است و ضمن احترام و رابطه حسنه ای که با رسول خادم رئیس فدراسیون کشتی داریم اما باید وضعیت این رشته روشن شود.

ئیس هیات روستایی و عشایری همدان نیز در این نشست تامین تشک کشتی روستای امزاجرد به عنوان یکی از قطب های کشتی روستایی کشور را خواستار شد.

مهرداد نادری فر همچنین با اعلام آمادگی برای برگزاری دوره مربیگری و داوری 300 مربی آموزش و پرورش استان همدان گفت: انتظار کمک از سوی فدراسیون برای برگزاری این دوره آموزشی را داریم.

انتهای پیام/ ش


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.