نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری گفت: در حال حاضر آرامشی که در حوزه‌های علمیه اصفهان مشاهده می‌شود، به خاطر بسیاری از عقب‌نشینی‌ها و آرامش‌های آیت‌ الله مظاهری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی امروز در پیش نشست نکوداشت آیت‌الله مظاهری اظهار کرد: بزرگداشت یک عالم به معنای شناخت کُنه او نیست.

وی افزود: اگر کسی ادعا کند که فلانی را خوب می‌شناسم نشانه جهل به خودش است، آیت‌الله مظاهری و شخصیت‌هایی از این دسته معرفت‌هایی دارند که کسی نمی‌تواند به راحتی از آن‌ها باخبر شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: خود آیت‌الله مظاهری هیچ تمایلی به این ندارند که از شخصیت او صحبتی شود و تا چندین بار اول که به سراغ او رفتند با برگزاری این کنگره مخالفت کرد.

وی تأکید کرد: تمایل قلبی او به هیچ‌وجه این نیست که خودش معرفی شود و ناراحت هستند از این‌که کسی بخواهد تعریف آن‌ها را کنند چراکه رهبران آسمانی مردم را به سوی خدا دعوت می‌کنند نه اینکه مردم را به سوی خود دعوت کنند.

مهدوی ادامه داد: حضور آیت‌الله مظاهری از آنجا آغاز شد که قبل از او روحانیونی مانند آیت‌الله خادمی و آیت‌الله خراسانی ریاست حوزه‌های علمیه اصفهان را بر عهده داشتند که بعد از رحلت آیت‌الله صافی که آخرین رئیس حوزه‌های علمیه اصفهان بود، طلبه‌های اصفهانی احساس می‌کردند که خلعی در حوزه‌ها به وجود آمده است.

وی خاطرنشان کرد: پس از این احساس خلأ جلساتی برگزار شد که ذهن‌ها به سمت آیت‌الله مظاهری رفت، پس از مشورت‌های متعدد، جلسه‌ای به قم در منزل او رفتیم و آیت‌الله مظاهری این نظر را رد صریح نکردند اما منوط به نظر رهبری کردند.

امام‌جمعه موقت اصفهان بیان کرد: نامه‌ای تهیه شد که روحانیون زیادی از اصفهان این نامه را امضا کردند و به دست رهبری رساندند که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با این موضوع موافقت کردند و گفتند از آیت‌الله مظاهری خواهش می‌کنم این مسؤولیت را بپذیرد.

وی ادامه داد: برای استقبال از آیت‌الله مظاهری کارت‌های دعوتی ایجاد شد که شخصیتی مانند آیت‌الله ناصری، گفتند درسم را من تعطیل می‌کنم و آن را به پای امام زمان (عج) حساب کنم چراکه تکریم یک عالم بود.

مهدوی با خطاب به طلبه‌ها گفت: باید در مدرسه‌های علمیه درس‌های اخلاق را دنبال کنید، با کینه انسان‌ها وارد بهشت نمی‌شوند و اگر روی درس‌های اخلاقی کار کنیم این کینه‌ها کنترل می‌شوند.

وی اضافه کرد: قبل از اینکه آیت‌الله مظاهری ریاست حوزه‌های علمیه استان اصفهان را قبول کنند افراط و تفریطی در حوزه‌های علمیه وجود داشت، در حال حاضر و بعد از آمدن آیت‌الله مظاهری به اصفهان آرامشی در حوزه‌ها حاکم شد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: در حال حاضر آرامشی که در حوزه‌های علمیه اصفهان مشاهده می‌شود، به خاطر بسیاری از عقب‌نشینی‌ها و آرامش‌های آیت‌الله مظاهری است و بعد از 20 سال طلاب می‌فهمند که چه آرامشی در حوزه‌های علمیه وجود دارد.

وی با بیان اینکه آیت‌الله مظاهری بحث‌های اخلاقی، فقهی و غیره زیادی دارند که طلاب از وجود او بسیار بهره می‌برند، خاطرنشان کرد: آیت‌الله مظاهری بصیرت و تواضع استثنایی است و آیت الله مظاهری عشق عجیبی به اهل‌بیت (ع) دارند و در مراجع عضو استثناها است چراکه برای ائمه اطهار روضه می‌خوانند.

مهدوی در پایان ابراز کرد: آیت‌الله مظاهری مقید هستند که تعطیلات کم باشد تا درس‌هایشان سروقت خود تدریس شوند.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.