استاندار اصفهان بر برگزاری هرچه بهتر و باشکوه کنگره نکوداشت آیت الله حسین مظاهری از مراجع تقلید تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،زرگرپور در جلسه انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان اصفهان افزود: برگزاری این کنگره، کاری بسیار بزرگ و ارزشمند است و بزرگترین رویدادی است که در پیوند با نکوداشت مفاخر استان برگزار می شود.
وی با تاکید براینکه این کنگره باید در شأن شخصیت بزرگ آیت الله مظاهری برگزار شود، افزود: ایشان خود قائل به برگزاری مراسم نکوداشت نیستند و این کنگره در حقیقت تحت عنوان رونمایی از آثار این مرجع عالیقدر برگزار خواهد شد.
زرگرپور با بیان اینکه وجود پربرکت ایشان(آیت الله مظاهری) در 20 سال گذشته در اصفهان بسیار اثرگذار بوده است، گفت: برکات وجودی ایشان از ابعاد مختلف مادی و معنوی بر هیچکس پوشیده نیست و در جلساتی که با علمای اعلام و مراجع عظام تقلید قم انجام شد، آنان تعابیر بسیار بزرگی را در باره شخصیت آیت الله مظاهری بیان کردند که نشان دهنده شأن معنوی ایشان در حوزه علمیه قم است.
وی افزود: آیت الله مظاهری اثرگذاری عمیقی را در اصفهان داشتند و باید این نکوداشت در بهترین شرایط و در بالاترین سطح برگزار شود.
کنگره نکوداشت آیت الله حسین مظاهری از مراجع تقلید و رئیس حوزه علمیه اصفهان آذر امسال در اصفهان برگزار خواهد شد.
استاندار اصفهان همچنین از رونمایی کتاب'فروغ ادب' که به معرفی مفاخر مکتب ادبی اصفهان اختصاص دارد، خبر داد و افزود: این مراسم قبل از برگزاری همایش مقام ادبی اصفهان در اواخر دی برگزار می شود.
همایش مقام ادبی اصفهان نیمه دوم سال آینده برگزار می شود.
زرگرپور با اشاره به اینکه سه برنامه ادبی قبل از برگزاری همایش اصلی مقام ادبی اصفهان برگزار خواهد شد، تصریح کرد: رونمایی از کتاب فروغ ادب از جمله این برنامه هاست.
استاندار اصفهان با بیان اینکه اردیبهشت سال آینده نیز از 32 اثر محققان ادبی دانشگاه اصفهان رونمایی خواهد شد، گفت: تقدیر از مفاخر مقام ادبی اصفهان نیز در روز بزرگداشت صائب تبریزی برگزار می شود.
زرگرپور اظهار امیدواری کرد که با برگزاری این سه رویداد، همایش اصلی مقام ادبی اصفهان در نیمه دوم سال آینده در شأن مکتب اصفهان برگزار شود.
وی تاکید کرد: نقش مکتب اصفهان در ادبیات فارسی بسیار مهم و اثرگذار بوده است و برگزاری همایش مقام ادبی اصفهان می تواند تبیین کننده تاثیر و ظرافت خاص مکتب ادبی اصفهان در ادبیات کشور باشد.
در این جلسه همچنین درباره برگزاری همایش بزرگداشت استاد علی خدادادی طراح فرش و هنرمند برجسته ایرانی که آثار ارزشمندی از جمله قالیچه بوستان با شهرت جهانی از وی به یادگار مانده است، بحث و تبادل نظر شد.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.