امام جمعه اصفهان گفت: زن مي‌تواند از هزاران زن و يا مرد پيش افتاده و همچون بانو علویه همایونی حيات طيبه را به دست آورد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، آيت‌الله سيديوسف طباطبایي‌نژاد امروز در آيين نكوداشت چهره ماندگار بانو علويه همايوني استاد اخلاق، پژوهشگر، ‌نويسنده، عارفه و شاعره معاصر اظهار کرد: اسلام به بانوان اهميت بسياري داده و آنها را افتخاري براي خود مي‌داند.

وي با بیان اینکه روزگاری دنیا نه تنها براي زن هيچ اهميتي قائل نبود بلكه تولد دختر را ننگ مي‌دانست و به همین دلیل پیامبر به مبارزه زبانی و عملی با این عمل غلط پرداختند، افزود: زن مي‌تواند از هزاران زن و يا مرد پيش افتاده و حيات طيبه را به دست آورد و اگر در زمان ما فردی اين حيات طيبه را کسب کرد بايد به عنوان الگو به جامعه معرفي شود.

وي با بيان اينكه انسان‌هاي مومن و با فضيلت كه به حيات طيبه رسيده‌اند، در جامعه زياد داريم، تاكيد كرد: طبق آماري كه گرفته شده در شهري مانند اصفهان كه آیین‌های مذهبی مختلف وجود دارد، 85 درصد مردم استان دغدغه دين دارند و تعداد بسيار بالايي از بانوان آن محجبه هستند كه نسبت به استان‌هاي ديگر در رتبه بسيار بالاتري قرار دارد.

در ادامه آیین نکوداشت بانو علویه همایونی نیز علي قاسم‌زاده معاون فرهنگي اجتماعي شهردار اصفهان گفت: امروز جامعه ما دچار بي‌هويتي شده به اين دليل كه ريشه‌هاي خود را نديده و نشناخته است.

وی اظهار كرد: امروز جامعه ما دچار گم‌گشتگي، سرگشتگي و بي‌هويتي شده به اين دليل كه ريشه‌هاي خود را نديده و نشناخته است.

معاون فرهنگي اجتماعي شهردار اصفهان تصريح كرد: برگزاري اينگونه جلسات به اين دليل است كه ما بتوانيم ريشه‌هاي خود را بشناسيم و يكي از راه‌هايي كه مي‌توان اين ريشه‌ها را شناخت برگزاري اينگونه مراسم هاست.

وی ادامه داد: ما در زمينه بانوان دچار سرگشتگي بوده و روزي نيست كه در اين زمينه ابراز نگراني نكنيم، بانوان ما مي‌توانند با الگو قرار دادن افرادي مانند بانو علويه همايوني فكري به حال اين سرگشتي بكنند. 




انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار