100 اثر تاریخی شامل 30 کتاب خطی، 50 تصویر از مدارس و شخصیت ها، 25 سند و مدرک تحصیلی مربوط به تاریخ آموزش و پرورش نوین در شهرستان کاشان ثبت شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، معاون پژوهش و برنامه ریزی مدیریت آموزش و پرورش کاشان گفت: قدیمی ترین سند یک کتاب درسی مربوط به سال 1299 هجری شمسی به نام صرف آموزگار نوشته شده است.

علیرضا فاضل دربندی افزود:اولین سند مکتوب نیز مدرک تصدیق ششم ابتدایی است که در سال 1303 هجری شمسی به نام شخصی به نام آقارحیم صادر شده است.

وی گفت: با توجه به اسناد موجود، مبصرالممالک، نایب والی کاشان، اولین مدرسه ساز است که در سال 1295 منزل مسکونی خود را به منظور تشکیل مدرسه در اختیار مرحوم معارفی قرار داده است.

معاون پژوهش و برنامه ریزی مدیریت آموزش و پرورش کاشان تصریح کرد: از دیگر اسناد مربوط به علی پاشاخان صالح فرزند مبصرالممالک است که منزل محمد غفاری معروف به کمال الملک را در روستای کله خریداری و به عنوان مدرسه صالح ، به آموزش و پرورش اهدا کرده است.

نکوداشت یک صد سالگی آموزش و پرورش کاشان در پاییز سال جاری برگزار خواهد شد و آثار مربوط به این مدت را با جلب مشارکت دانش آموزان و سایر شهروندان، خانه به خانه جستجو می کنیم.

به گفته وی، فراخوان این نکوداشت در دی ماه 94 در رشته های شعر، داستان، مقاله، عکس ، خاطره و فیلم منتشر شد واثرهای برگزیده ضمن تقدیر و چاپ در کتاب مجموعه آثار موزه آموزش و پرورش کاشان نگهداری می شود.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.