نماینده مردم تربت جام ، تایباد وباخرز در مجلس شورای اسلامی گفت : برای نجات دنیای اسلام راهی جز اعتدال و مبارزه با خشم و تفرقه نداریم ، هر کس شکافی در دنیای اسلام ایجاد کند ، مسلمان نیست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، جلیل رحیمی جهان آبادی در جشن بزرگ رسول مهربانی و آغاز هفته وحدت در جمع مردم ولایتمدار شیعه و اهل سنت تربت جام افزود : ما معتقدیم جریان های تکفیری امروز یک معضل در منطقه ما است و باید با استکبار جهانی و گروهک های تکفیری در کل منطقه مبارزه و کنیم اجازه ندهیم این راه غلط و کشتار و آدم کشی در منطقه ما ادامه یابد و باید جلوی این فاجعه را بگیریم.

وی با بیان اینکه امروز برای نجات دنیای اسلام راهی جز اعتدال و مبارزه با خشم و تفرقه نداریم ، تصریح کرد : باید پیروان مذاهب مختلف اسلامی به منافع مشترک بیاندیشند و امروز هر کس در دنیای اسلام، شکاف و تفرقه ای ایجاد کند ، بی تردید قصد خدمت به دنیای اسلام را ندارد و عمل او به نفع و خیر مسلمانان نخواهد بود.

رحیمی وحدت و اتحاد میان مذاهب مختلف را بسیار با اهمیت برشمرد و گفت : همه باید در مسیر وحدت قدم برداریم و اگر کسی حرف تفرقه انگیزی می زند از نظر ما محکوم است و رهبر معظم انقلاب اخیرا گفتند که پیروان همه مذاهب باید به هم و مقدسات و چهره های برجسته یکدیگر احترام بگذارند و نباید کسی جمله ای بگوید که مسلمانان دیگر احساس اهانت کنند.

نماینده مردم تربت جام ، تایباد وباخرز در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : در شهرستان تربت جام شیعه و سنی ید واحده هستیم ، شاخ و برگه یک درخت تناور اسلام هستیم ، امروز اسلام نیاز به حمایت همه مسلمانان دارد و از جنگ و اختلافات پیرامون خدمان درس بگیریم.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری خراسان رضوی هم در ادامه این همایش با اشاره به جایگاه وحدت در میان مسلمانان گفت : اگر کسی این وحدت را نادیده بگیردیا جاهل است و یا کسی است که با تفکر اختلاف بر افکنانه به دین اسلام نگاه میکند.

حسینی افزود : تنها با حاکمیت تفکر دینی و باور اسلامی می توان جامعه سالم داشت و در جهان اسلام دین برای بهتر زیستن است نه برای جنگ و خونریزی .

وی با بیان اینکهامت اسلام باید از تعصبات بی اساس و تفرقه دوری کنند گفت: دغدغه وحدت در بین مسلمانان اهل تسنن و شیعه، دغدغه دیروز و امروز جهان اسلام نیست بلکه این دغدغه از صدر اسلام تاکنون وجود دارد.

حسینی تصریح کرد : هر زمان مسلمانان جهان اسلام با یکدیگر متحد شده‌اند به واسطه اتحاد آنها دشمن ضربه سختی خورده است.

وی با بیان اینکه بحث وحدت در همشهری بودن، هم‌زبانی و هم‌وطنی خلاصه نمی‌شود، افزود : هدف از قیام انقلاب اسلامی ایران، امت واحده شدن اسلام بود که شامل تمام مسلمانان جهان اسلام می‌شود.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه پیامبراکرم(ص) تکمیل کننده تمام ادیان الهی بود، خاطر نشان کرد : اصلی‌ترین محوری که در قرآن برای وحدت تمام ادیان الهی مطرح شده، تکیه بر مبانی توحید و یکتاپرستی است.

انتهای پیام//م.ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.