موسوی در گفتگویی اهمیت روانشناسی در زندگی حرفه ای، کنترل خشم و تاثیرش بر عملکرد ورزشکاران را تشریح کرد.

کنترل خشم با روانشناسی ورزشیافروز موسوی دکترای روانشناسی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان ، در خصوص اهمیت روانشناسی در ورزش اظهار کرد: با توجه به شرایط ورزشکار در موقعیت های مختلف و تعاملش با مربیان و همچنین برخورد با بسیاری از رفتارهای غیرپیش بینی در برگزاری رقابتها و برد و باخت های ورزشکار بیشتر به اهمیت مشاوره می توانیم پی ببریم.

وی در ادامه افزود: براین اساس می طلبد ورزشکار در موقعیت های مختلف و رقابتهای گوناگون که دچار مشکلات روانشناختی می شوند، از لحاظ روانشناسی مشکلاتشان برطرف شود.

موسوی ادامه داد: نشانه های رفتاری و هیجانی ورزشکاری در موقعیت های متفاوت و همچنین عملکردشان در رقابتها می تواند توسط روانشناسان بررسی شود و هدف از مشاوره روانشناختی کمک به رابطه مطلوب ذهن با جسم است. نوع برخورد ورزشکار با مربی، ورزشکار با خانواده ، ورزشکار با دیگر بازیکنان و همچنین عملکرد مطلوب ورزشی از اهدف مشاوره روانشناسی ورزشکار است.

این روانشناس بیان کرد: در این مشاوره ورزشکار با بهره گیری از خدمات مشاوره ضمن برخورد حرفه ای با مربی ، کنترل خشم در موقعیت های گوناگون ورزشی و آمادگی ذهنی در برابر رویدادها می تواند زندگی سالم و حرفه ای داشته باشد.

وی گفت: از دیگر فواید روانشناسی ارتقا بینش افزایی مربیان و آگاهی بخشی به ورزشکاران است که در آینده شاهد تعامل خوبی در بین تک تک ورزشکاران خواهیم بود.

موسوی بیان کرد: شما می دانید در المپیک ورزشکاران با غلبه بر عاملی به نام استرس می توانستند بر حریفان خود غلبه کنند، آیا این فرضیه نمی تواند وجود رابطه ای بین ذهن و جسم را اثبات کند؟!

این رواشناس افزود: به زودی و در آینده نزدیک شاهد به ثمر رسیدن مشاوره های ورزشی و بهبود روابط هستیم. چرا که اکنون در همه جای دنیا در کنار تیم های موفق، روانشناسی با ارائه خدمات مشاوره ای، روح و روان بازیکنان را به همراه جسم آماده برگزاری تمرین و یا رقابت سالم می کند.

وی یاد آور شد: امیدوارم با نهادینه ساختن خدمات روانشناسی به ورزشکاران سعی در بهبود روابط ورزشکار و حرفه ای شدن زندگی آنان شود و در نهایت باعث بهبود عملکردشان در مسابقات گردد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار