از ابتدای سال جاری و در جهت کنترل و مبارزه با بیماری های دامی تعداد 474 هزار و 392 نوبت سر دام واکسینه شدند .

رئیس شبکه دامپزشکی زیرکوه در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،از بیرجند؛گفت:شبکه دامپزشکی شهرستان زیرکوه همواره در جهت پیشبرد اهداف دامپزشکی و تأمین بهداشت عمومی جامعه گام برداشته است .
منصوری افزود: از این مقدار واکسیناسیون تعداد 238 هزار و 141 رأس دام علیه بیماری های واگیر دامی و تعداد 191 هزار و 251 رأس دام علیه بیماری های مشترک بین انسان و دام واکسینه شدند .
وی گفت: در راستای کنترل و پیشگیری از بیماری های مشترک بین انسان و دام که می توان به بیماری تب مالت و شاربن اشاره کرد ، تاکنون تعداد 151 هزار و 299 رأس دام سبک و سنگین علیه بیماری شاربن و تعداد 39 هزار و 715 رأس دام سبک و سنگین نیز علیه بیماری خطرناک تب مالت واکسینه شده اند .
رئیس شبکه دامپزشکی زیرکوه افزود:در جهت مبارزه با بیماری تب برفکی که از جمله بیماری های خطرناک و واگیر دامی به شمار می رود ، تعداد 61 هزار و 445 رأس دام علیه این بیماری واکسینه شده اند .
منصوری با بیان اینکه مبارزه با بیماری های انگلی دام نیز از جمله مهمترین وظایف دامپزشکی به شمار می آید، اظهار کرد : از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد 86 هزار رأس دام سبک و سنگین و 168 هزار متر مربع از جایگاه های نگهداری دام در جهت مبارزه با بیماری های انگلی دام سمپاشی شده است .
وی گفت : اکثر فعالیت های دامپزشکی در جهت تأمین سلامت دام ها و متعاقب آن تأمین بهداشت و سلامت عمومی جامعه به صورت رایگان صورت می پذیرد .
انتهای پیام/غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.