سخنران حرم مطهر رضوی گفت: امروز ترویج فرهنگ مهدویت وظیفه همه شیعیان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی دهشت در سخنرانی رواق امام خمینی(ره) در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی به تبیین موضوع وحدت از منظر قرآن و حدیث پرداخت و افزود: بیشترین آسیب های وارده شده به مهدویت ناشی از سطحی نگری به مقوله مهدویت است و اعتقاد به مهدویت اساس نظام جمهوری اسلامی است.
وی با بیان اینکه در آیات و روایات به حفظ وحدت تاکید زیادی شده است، گفت: هویت اصلی انقلاب اسلامی زمینه سازی برای ظهور امام زمان(عج) و گسترش فرهنگ وحدت در بین جوامع اسلامی است.
حجت الاسلام والمسلمین مرتضی دهشت گفت: امروز دشمن چون به این نتیجه رسیده است که مسئله مهدویت می‌تواند یک محور برای تمام مذاهب اسلامی باشد و ظرفیت بی نظیری برای ایجاد وحدت میان مذاهب اسلامی است به  دنبال تفرقه اندازی میان مذاهب و تضعیف فرهنگ انتظار است.
سخنران حرم مطهر رضوی با اشاره به اینکه مسئله امامت و ولایت یکی از محورهای تاثیرگذار درعرصه وحدت است، گفت: رابطه انقلاب اسلامی ایران و مهدویت رابطه برگ و ریشه بوده و نظام جمهوری اسلامی ایران نمونه‌ای از حکومت عدالت‌ گستر مهدوی است.
حجت الاسلام والمسلمین مرتضی دهشت با اشاره به اینکه اصل امامت زیرمجموعه نبوت و هدایت گر خط رسالت است، افزود: همه ما باید با نظارت بر خود و خانواده و پایبند بودن به سبک زندگی اسلامی، زمینه ظهور مهدی موعود(عج) و برپایی حکومت عدل و داد مهدوی را فراهم کنیم.
وی افزود: از اصول بسیار مهم راهبرد وحدت اسلامی به ویژه در مجامع و گردهمایی ‏هایی که در آن پیروان مذاهب گوناگون اسلامی حضور دارند، توجه به اصول مورد اشتراک و اتفاق همه مذاهب اسلامی بر توحید، نبوت و کتاب آسمانی قرآن مجید است.

انتهای پیام//ا.آ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.