همزمان با هفته وحدت10 اثر ارزشمند با موضع پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) در موزه آستان قدس رضوی به نمایش درآمد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،معاون امور موزه های آستان قدس رضوی گفت: قرآن کامل به خط کوفی منسوب به دستخط امام جعفر صادق (ع) در 278 برگ از جمله اشیای به نمایش درآمده در این موزه است.

علی سوزنچی کاشانی افزود: سه تابلو نگارگری از استاد "محمود فرشچیان" مرتبط با پیامبر اکرم (ص) در موزه آستان قدس به نمایش درآمده است که شامل تابلوهایی با نامهای "نخستین پیام"، "معراج" و "خمسه آل طیبه" می باشد.

وی گفت: در تابلو نگارگری "نخستین پیام" اهدایی استاد فرشچیان، حضرت رسول در انوار الهی مستغرق شده ‌اند و نام "محمد" در هاله‌‌ای از نور و درمیان بال ملائک، منعکس شده است که ایشان دست نیایش به سوی آسمان بلند کرده ‌اند و عبا از دوش حضرت بر زمین افتاده است.

معاون امور موزه های آستان قدس رضوی افزود: تابلو نگارگری "معراج" استاد فرشچیان جریان معراج حضرت محمد (ص) در حالی که بر اسبی سپید سوار هستند، را به تصویر می کشد و پانزدهمین تابلو اهدایی استاد به شمار می رود.

وی بیان کرد: تابلوی "خمسه آل طیبه" اثری اهدایی از استاد فرشچیان است که از آثار بجامانده از اجداد ایشان می باشد و در آن تصاویری از حضرت محمد (ص) ، امام علی (ع)، حضرت فاطمه (س) به نمایش درآمده است.

معاون امور موزه های آستان قدس رضوی گفت: تابلوی "زیارتنامه حضرت رسول (ص)" از دیگر آثار نفیس موزه ای است که توسط "دست علی شعله" از هنرمندان اصفهان به صورت کنده‌ کاری بر روی چوب گلابی طراحی شده است.

سوزنچی کاشانی گفت: از دیگر اشیای موزه ای آستان قدس مربوط به پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) می توان به مرقع خط و تذهیب با مضمون "بلغ العلی بکماله کشف الدجی بجماله حسنت جمیع خصاله صلو علیه و آله" به خط استاد مهدی‌ زاده و تذهیب استاد عیسی آلفته، کتاب محمد (ص) با جلد چوبی تألیف "علی عیسی ابو منهج" به چهار زبان فارسی، عربی، انگلیسی و فرانسه اشاره کرد.

انتهای پیام//آ.ج

برچسب ها: نمایش ، آثار ، رضوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.