مشاور و مدیر برنامه‌ریزی و نظارت معاونت حمل و نقل شهرداری مشهد گفت: متاسفانه سالانه میزان مرگ و میر مربوط به حوادث مرتبط به خودروها و تصادفات از تلفات زلزله، سیل و دیگر مخاطرات غیرانسانی بیشتر است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سعید اکبریان در همایش راه و چاه که در موسسه آموزش عالی اقبال لاهوری برگزار شد، گفت: خودروها و وسایل نقلیه همواره باید توجه داشته باشند که عابر پیاده حق تسلط بر عبور و مرور را داراست و برای عبور آنها لطافت به خرج دهند چرا که با انجام این گونه حرکات می‌توان از مشکلات و تصادفات منجر به جرح و فوت جلوگیری کرد.
وی افزود: باید در افق حمل و نقل شهری مشهد به 10 درصد استفاده از مترو، 40 درصد استفاده از اتوبوس، 20 درصد استفاده از تاکسی و 30 درصد دیگر از دیگر وسایل حمل و نقل عمومی و پاک استفاده کنند تا به استانداردهای تعریف شده برسیم و معضل آلودگی هوا، مرگ و میر و تصادفات را حل خواهیم کرد و فضای کافی برای پیاده روی شهروندان را مهیا خواهیم کرد.
مدیر برنامه‌ریزی و نظارت معاونت حمل و نقل شهرداری مشهد در ادامه گفت: مدیریت تقاضای سفر، توسعه حمل و نقل همگانی، توسعه حمل و نقل پاک، بهبود رفتارهای ترافیکی و افزایش مشارکت شهروندی، تامین و بهبود زیرساخت ها و کاهش آلاینده های ناشی از حمل و نقل ترافیک سبب نظم و توسعه عبور و مرور می شود تا تمام شهروندان در وضعیتی مطلوب اقدام به تردد کنند.
اکبریان گفت: مهمترین مساله غلبه خودرو بر انسان است و در این راستا مهمترین راهکار حذف خودرو از برنامه روزمره و سبد خانوار است.
وی در پایان افزود: جوانان نقش محوری در تحقق مثلث طلایی ترافیک دارند، هم می‌توانند به عنوان پلیس افتخاری در اعمال قانون به پلیس کمک کنند و هم می‌توانند با عضویت در گروه ناظران جوان به شهرداری در رفع آسیب‌های سطح شهر کمک کنند و هم در قالب عصویت در نشستهای راه و چاه می‌توانند به عنوان مبلغ در ارتقاء فرهنگ شهروندی کمک کنند.
انتهای پیام//ح.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.