ایلام؛

قند عامل بروز بیماری قلبی و عروقی

کارشناس مسئول بیماری های غیر واگیر مرکز بهداشت ایلام گفت : مصرف قند و شکر در ایران بیش از اکثر کشورها و عاملی برای ابتلا به چاقی، دیابت، فشار خون و بیماری های قلبی و عروقی است.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛اسد الله احسان زاده گفت : دیابت یا بیماری قند نوعی اختلال در سوخت و ساز بدن است که در آن توانایی انسولین در بدن از بین می رود یا بدن در برابر تولید انسولین مقاوم شده و نمی تواند عملکرد طبیعی خود را انجام دهد.

وی اعلام کرد : سازمان غذا و دارو اخیرا طرحی را با نام نشانگرهای رنگی تغذیه ای با هدف مبارزه با بیماری های مزمن از جمله دیابت ارائه کرده که می تواند در انتخاب های سالم غذایی کمک شایانی به افراد مبتلا به دیابت کند.

احسان زاده یادآور شد: در این نشانگرها مواردی نظیر کربوهیدرات موجود در مواد غذایی، چربی کل و چربی ترانس محصول و مقدار نمک بکار رفته در آن مورد توجه واقع شده است.

وی افزود : مراحل اولیه بیماری قند خون ممکن است هیچ علامتی نداشته باشد ولی علائم اولیه بیمار شامل تشنگی و گرسنگی مفرط، ادرار زیاد و مکرر، زخم یا خونریزی که دیر بهبود یابد، پوست خشک و خارش دار، کاهش وزن بدون دلیل، تاری دید، خواب آلودگی و خستگی غیر معمول و سوزن سوزن شدن دست و پا است.
 
 
 


 
انتهای پیام /*
برچسب ها: قند ، دیابت ، بیماری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.