تحویل 80 فروند هواپیمای بوئینگ در دوره 10 ساله

فرهاد پرورش، مدیرعامل ایران ایر در حاشیه امضای قرارداد بوئینگ گفت: 50 فروند این هوپیما مدل 737 و 30 فروند دیگر مدل 777 پهن پیکر هستند که در یک دوره 10 ساله به «ایران ایر» تحویل می شود.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، فرهاد پرورش، مدیرعامل ایران ایر نیز در حاشیه امضای این قرارداد گفت: 50 فروند از این هواپیما مدل 737 و 30 فروند دیگر مدل 777 پهن پیکر هستند که در یک دوره 10 ساله تحویل «ایران ایر» می‌گردد.

وی گفت: در ماه‌های گذشته مذاکرات طولانی با نمایندگان شرکت بوئینگ انجام شده است که در طول این مدت 10جلسه مذاکره فشرده میان نمایندگان ایران‌ایر و بوئینگ در ایران برگزار شد که آخرین مرحله آن از حدود یک هفته قبل تا صبح امروز بود.

پرورش ادامه داد: بعد از این مذاکرات که مرحله نخست آن خردادماه امسال انجام شد به یک تفاهم ابتدایی رسیدیم و امروز میان دو طرف یک سند همکاری رسمی به امضاء رسید تا این قرارداد نهایی شود.

وی درباره جزییات هواپیماهای خریداری شده از سوی ایران‌ نیز تصریح کرد: طبق این سند ایران خرید50 فروند هواپیمای بوئینگ 737 را در دستور کار خود قرار دادند. این هواپیماها از جدیدترین مدل‌های تولید شده بوئینگ به حساب می‌آید و تحویل آنها به ایران از سال 2021 به بعد آغاز می‌شود.

معاون مدیرعامل شرکت هواپیماسازی بوئینگ ارزش این قرارداد را 16 میلیارد و 600 میلیون دلار اعلام کرده و گفت: بوئینگ این قرارداد را با تایید دولت آمریکا، نهایی کرده است.

«فلتر باراک دال» نیز یادآور شد: خوشحالیم که بوئینگ یک بار دیگر همکاری خود را با ایران آغاز کرده است.



انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار