80 هنرمند از استانهای مختلف کشور آثار هنری خود را برای حضور درجشنواره آوای وحدت ارسال کرده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، دبیرجشنواره آوای وحدت گفت: صنایع دستی و گردشگری،هنرهای تجسمی، شعر، عکس، فیلم، مقاله، موسیقی، معرفی هنرهای بومی در حال انقراض، بازیهای بومی و محلی و غذاهای سنتی و بومی بخش های در نظر گرفته شده برای جشنواره آوای وحدت امسال هستند که روزهای پایانی هفته جاری در مهاباد برگزار می شود.

هوشنگ جاوید افزود: 55 اثر هم در رشته های شعر، نقاشی،مقاله و موسیقی از 20 شهرستان کشور به دبیرخانه این جشنواره در مهاباد ارسال شده است.

جاوید گفت: نمایشگاه صنایع دستی، بازیها و غذاهای بومی محلی و مردم شناسی جشنواره آوای وحدت و همدلی نیز از 23 ماه جاری در تالار وحدت مهاباد گشایش می یابد و تا روز پنجشنبه این هفته ادامه دارد.

دبیرجشنواره آوای وحدت کشور افزود: این جشنواره در چهار منطقه شامل غرب به میزبانی مهاباد، شرق به میزبانی چابهار، شمال به میزبانی بجنورد و جنوب به میزبانی بوشهر برگزار خواهد شد.

جاوید اضافه کرد: جشنواره ویژه منطقه غرب کشور با حضور هنرمندانی از استانهای آذربایجانغربی، همدان، کرمانشاه، ایلام، کردستان، چهارمحال و بختیاری وکهگیلویه و بویر احمد در مهاباد برگزار می شود.

مسئول هماهنگی جشنواره آوای وحدت غرب کشور و رئیس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان مهاباد هم گفت: نمایشگاه آوای وحدت که از 23 تا 26 ماه جاری در این شهرستان برپا می شود شامل20 غرفه صنایع دستی و آشپزی، 2 غرفه بازیهای بومی و محلی، نمایشگاه خوشنویسی، نقاشی و گرافیک، پنج کارگاه زنده و نمایشگاه نیروی انتظامی و اداره تبلیغات اسلامی است.

آرش شهابی افزود: تجلیل از هنرمندان صنایع دستی دارای نشان ملی، ارائه مقالات علمی و چاپ آثار منتخب در سالنامه علمی منشور وحدت و اجرای موسیقی اقوام مختلف استانهای غرب کشور از جمله بخش های جشنواره آوای وحدت مهاباد است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.