رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: پایگاه سلامت در مناطق شهری با اولویت مناطق حاشیه‌نشین احداث می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ فرهاد پورفرضی در تشریح برنامه‌های تحول نظام سلامت بهداشت دانشگاه افزود: به طور میانگین برای هر ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر یک پایگاه سلامت راه‌اندازی می‌شود.

وی گفت: اجرای برنامه طرح تحول بهداشت در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر استان و در ۸۶ مرکز بهداشتی و درمانی پیش بینی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان افزود: این طرح با حضور ۱۵۴ پزشک، ۱۰۴ ماما و ۱۵ نفر از سایر نیروهای درمانی و بهداشتی اجرا می‌شود و به دنبال ارتقا خدمات بهداشتی و درمانی به ویژه در مناطق کم برخوردار است.

پورفرضی از جمله برنامه‌های طرح را تأمین مکمل‌های دارویی عنوان و تصریح کرد: در این راستا افزایش دارو از ۲۷۰ قلم به ۴۳۶ قلم برای جمعیت تحت پوشش طرح تحول بهداشت در دستور کار است.

وی به احداث ۱۱ مرکز روستایی و هفت باب مرکز بهداشتی و درمانی و پایگاه سلامت شهری اشاره و تأکید کرد: علاوه بر این استقرار پزشکان در ۴۰ مرکز روستایی استان و فعال‌سازی ۱۴ مرکز بهداشت شبانه‌روزی برنامه ریزی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان وی از جمله برنامه‌های دانشگاه را جذب ۳۶۰ نفر کادر درمانی برشمرد و گفت: این افراد شامل پزشک، دندان‌پزشک، ماما و کارشناسان علوم آزمایشگاهی، بهداشت محیط، بهداشت حرفه‌ای، تغذیه، پرستار و بهداشت روان است.

پورفرضی از جمله اقدامات صورت گرفته را بهره‌مندی چهار هزار و ۸۱۵ نفر داوطلب سلامت در سطح استان با هدف افزایش مشارکت‌های مردمی در امر ارتقا کارکرد نظام سلامت دانست.

وی علاوه بر این بسته خدمتی برای تمامی گروه‌های سنی اجرا می‌شود تا بتوان به مهم‌ترین نیازمندی‌های بهداشتی و درمانی پاسخ گفت.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: اردبیل ، احداث ، پایگاه ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.