شهرکرد؛

برداشت 141 تن دانه روغنی کلزا

در سال زراعی گذشته 141 تن دانه روغنی کلزا از مزارع استان چهارمحال و بختیاری برداشت شد.

برداشت 141 تن دانه روغنی کلزا
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ معاون امور زراعت اداره کل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: در سال زراعی گذشته 100 هکتار از مزارع استان به کشت دانه روغنی کلزار اختصاص داشت که 141 تن محصول از این سطح برداشت شد.

سیروس بیک بکان با اشاره به میانگین برداشت یک و 4 دهم تن کلزا در هر هکتار افزود: ارقام محصول کلزا در استان شامل اکاتی، نپتون، ناتالی و الویس است.

وی با اشاره به عملکرد بالای 2 رقم اکاتی و نپتون اضافه کرد: در سال زراعی جدید غالب ارقام کشت شده کلزا در استان شامل اکاتی و نپتون می باشد.

بیک بکان بیشترین سطح مزارع کشت کلزا را در شهرستان های شهرکرد، لردگان و بروجن بیان کرد و گفت: محصول تولیدی کشاورزان با قیمت 25 هزار و 300 ریال به ازای هر کیلوگرم خرید تضمینی و به کارخانه تولید روغن ارسال شد.

کلزا (Brassica napus) گیاهی با مصارف خوراکی است که در شرایط مساعد دمایی و رطوبتی و مناطق معتدله رشد می کند و یکی از با کیفیت ترین دانه های روغنی به شمار می رود.

روغن این گیاه به دلیل داشتن اسیدهای چرب اشباع نشده و فاقد کلسترول و همچنین درصد بسیار پایین اسيد اروسيک، از کیفیت تغذیه ای بالایی برخوردار است.

انتهای پیام/ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار