شهرکرد؛

پایان کشت گندم آبی و دیم در چهارمحال و بختیاری

معاون بهبود تولیدات گیاهی اداره کل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری، از پایان کشت گندم آبی و دیم در مزارع این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ حمیدرضا دانش گفت: کشت پاییزه گندم در چهارمحال و بختیاری از نیمه مهرماه تا اواخر آبان ماه امسال ادامه داشت که سطح زیر کشت آن در استان در مجموع به 60 هزار و 200 هکتار شامل 23 هزار هکتار آبی و 37 هزار و 200 هکتار دیم رسید.

وی با اشاره به برنامه ریزی و تلاش برای رعایت اصول فنی و کشت بذر اصلاح شده در مزارع استان افزود: در همین راستا بیش از 2 هزار تن بذر اصلاح شده گندم دیم و یک هزار و 500 تن بذر اصلاح شده گندم آبی بین کشاورزان توزیع شد.

دانش، رعایت تاریخ مناسب کشت، آماده سازی مطلوب زمین، کشت مکانیزه و استفاده از دستگاه برای کشت مستقیم و تغذیه بذر، استفاده بهینه از کودهای شیمیایی و آبیاری به موقع با رعایت اصول فنی و آموزش کشاورزان را از دیگر اقدامات انجام شده برای بهبود کیفیت و کمیت محصول گندم در سال زراعی جاری بیان و ابراز امیدواری کرد: با بارندگی های مناسب در طول فصل زمستان ضمن تولید بیشتر محصولات، به سمت خوداتکایی حرکت کنیم.

وی یادآور شد: امسال در راستای خوداتکایی گندم، میزان خرید تضمینی این محصول در کشور، با 17 درصد افزایش نسبت به سال گذشته به رکورد بی سابقه ای رسید.

به گفته دانش؛ در سال زراعی گذشته 112 هزار تن گندم از مزارع آبی و دیم چهارمحال و بختیاری برداشت و 69 هزار و 560 تن آن خرید تضمینی شد.

انتهای پیام/ش
برچسب ها: کشت پاییزه ، گندم ، آبی ، دیم ، شهرکرد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.