مدیر جهاد کشاورزی گتوند از آغاز محصولات دیم از جمله گندم در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، بیژن تاجوند، مدیر جهاد کشاورزی گتوند بهترین زمان کشت گندم دیم را از یکم تا 15 آبان دانست و افزود: تاخیر درکشت گندم بعد از 15 آبان روزانه حداقل 100 کیلو گرم عملکرد مزارع را کاهش می دهد.

وی به کشاورزان توصیه کرد با توجه به بارندگی مناسب 2 روز گذشته عملیات کشت گندم دیم را آغاز کنند تا از بارش های پاییزی و پس از آن زمستان حداکثر بهره برداری را در آبیاری مزارع دیم داشته باشند.

تاجوند مصرف کود شیمیایی را یکی از عوامل موثر در افزایش عملکرد محصولات کشاورزی عنوان کرد و گفت:در شهرستان گتوند متاسفانه به توصیه های کارشناسان کشاورزی درخصوص مصرف کود شیمیایی توجه نمی شود.

وی بیان داشت: با توجه به شوری نسبی زمین های کشاورزی در این منطقه کشاورزان باید علاوه بر کود اوره و فسفات باید از کودهای شیمیایی پتاس نیز استفاده کرد.

این مقام مسئول با رد روش اشتباه آغاز کشت در مزارع آبی پس از اولین بارندگی افزود:
شهرستان گتوند از منابع آبی مناسب برای کشت محصلات کشاورزی برخوردار است لذا نباید کشت گندم آبی را در انتظار اولین بارندگی به تاخیر انداخت.

مدیر جهاد کشاورزی گتوند اضافه کرد: امسال متاسفانه از 8هزارو 500هکتار زمین آبی این شهرستان تنها یکهزارو500 هکتار کشت شده است ،درحالی که جهاد کشاورزی گتوند 90 درصد بذر مورد نیاز کشت را تحویل کشاورزان داده و قرارداد کشت بسته است.

تاجوند درپایان درخصوص کشت کلزا دراین شهرستان افزود: تاکنون کشت این محصول در 450 هکتار از زمینهای آبی صورت گرفته است و پیش بینی می شود تا 800 هکتار برسد.

میزان تولید انواع محصولات کشاورزی از سطح 32 هزار هکتار زمین آبی و دیم شهرستان گتوند 460 هزار تن است.

گندم،جو،ماش ،لوبیا وذرت از مهم ترین محصولات کشاورزی گتوند می باشند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.