نخستین کاریابی بین‌المللی جنوب شرق کشور ظهر امروز با حضور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، احمد ایلاقی مدیر این مرکز کاریابی بین‌المللی گفت: اکثر این کاریابی‌ها در کلان‌شهرها دایر شده‌اند که بیش از 20 مورد آن در تهران فعالیت دارند.

وی با اشاره به فعالیت 40 کاریابی بین‌المللی در سطح کشور گفت: کاریابی بین‌المللی استان‌های کرمان، خراسان جنوبی، یزد، هرمزگان و سیستان و بلوچستان را پوشش می‌دهد و راه‌اندازی این موسسه با توجه به نیاز منطقه انجام شده است.

وی کشور هدف کاریابی بین‌المللی جنوب شرق کشور را در حال حاضر ترکیه عنوان کرد و افزود: دومین کشور هدف کاریابی در حال‌ انجام مراحل کاری هستیم که کشورهای شمال ایران باشد.

ایلاقی بیان داشت: هدف ما این است که اعزام نیروهای کار منجر به مهاجرت نشود و بالاترین اولویت ما در بحث اعزام مهارت‌آموزی به ویژه در حوزه خدمات و صنعت است.

ایلاقی گفت: در کاریابی بین‌المللی اعزام نیروی کار و دارای مهارت به خارج از کشور و بالعکس را خواهیم داشت که طی فعالیت غیررسمی سه ماه گذشته سه نیروی کار به کشور هدف اعزام شده‌اند.

مدیر این کاریابی بین‌المللی گفت: در مجموع 36 نفر در این کاریابی ثبت‌نام کرده‌اند و 50 نفر نیز در نوبت ثبت‌نام قرار دارند که سعی می‌کنیم با افتتاح رسمی این مرکز و با حمایت مسئولان، اعزام این افراد به خوبی انجام گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در برنامه ششم توسعه، تمهیدات گسترده‌ای برای کاریابی‌های بین‌المللی به ویژه اعزام نیروی کار به خارج اندیشیده شده است.

نخستین کاریابی بین‌المللی جنوب شرق کشور در خیابان ابوحامد کوچه شماره 29 شهر کرمان، فعالیت خود را از امروز به صورت رسمی آغاز کرد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار