سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمان طرح مثلث توسعه اقتصادی را به وجود آورنده همدلی بین مسئولین در جهت توسعه استان دانست.

سرمایه گذاری33هزار میلیاردی در استان کرمان با اجرای 58 پروژه اقتصاد مقاومتی
 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ مهدی حسینی نژاد سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان در نشست هم اندیشی روسای ادارات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان که به میزبانی شهرستان بم برگزار شد به ابداع طرح مثلث توسعه اقتصادی از سوی استاندار کرمان اشاره کرد و آن را به وجود آورنده یک همدلی در بین همه مسئولین در جهت آبادانی و توسعه استان کرمان دانست.

 وی در ادامه بیان کرد: 58 پروژه در راستای اقتصادی مقاومتی در استان کرمان تعریف شده است که با وجود این تعداد پروژه 33 هزار میلیارد و 617 میلیون تومان در استان کرمان سرمایه گذاری خواهد شد و برای بیش از 13 هزار نفر شغل ایجاد خواهد شد.

 حسینی نژاد با  اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری با عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل افزود: تعداد 7 پروژه در راستای اقتصاد مقاومتی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت به زیرمجموعه این وزارتخانه ابلاغ شده و مد نظر قرار گرفته است.

وی ادامه داد: رونق تولید و تعیین تکلیف واحدهای نیمه فعال و راکد، ایجاد توازن صنعت و فولاد، ارتقای رقابت واحدها با افزایش صادرات، مدیریت هدفمند واردات در راستای حفظ تراز تجاری، افزایش صادارت کالا و خدمات غیرنفتی در سال، تکمیل طرح های صنعتی با پیشرفت بالای 60 درصد و تکمیل و راه اندازی 36 طرح ملی از جمله پروژه های مدنظر وزارت نعت، معدن و تجارت می باشند.

وی عنوان کرد: 3 طرح از 36 طرح ملی در استان کرمان می باشد و خوشبختانه دو طرح از این تعداد به بهره برداری رسیده اند.

وی خاطرنشان کرد: مدیران ادارت صنعت، معدن و تجارت شهرستان های تابع این سازمان نسبت به شناسایی پروژه هایی که در آن شهرستان ها در حال انجام است اقدام کنند و در جهت رفع مشکلات آنان بکوشند.

مهندس حسینی نژاد با بیان اینکه پیشرفت پروژه های استان کرمان در حال رصد شدن است ابراز داشت: بر اساس آمار موجود 12.5 درصد از برنامه پیش بینی شده جلوتر هستیم.

وی همچنین اکتشاف نزدیک به 46 هزار کیلومتر از استان کرمان را در قالب 25 پهنه اکتشافی و واگذاری آنان به شرکت های توانمند را از اتفاقات مهم در حوزه معدن استان کرمان دانست و گفت: توسعه فرش دستباف استان کرمان و راه اندازی و رونق معادن ذغالسنگ از برنامه جدی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان می باشد که باید اشاره کنم تا کنون نزدیک به 150 جلسه برای رفع مشکلات ذغالسنگ استان کرمان برگزار شده است.

لازم به ذکر است سیاوش برایی نژاد مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بم در این نشست به تشریح گزارش عملکرد اداره تحت مدیریت خود پرداخت.
 
به گفته مسئول روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان، نشست های هم اندیشی با حضور روسای ادارات این سازمان هر دو هفته یک باز به میزبانی یکی از ادارت تابعه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان در شهرستان برگزار می شود و نشت هم اندیشی نخست به میزبانی اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان رفسنجان در رفسنجان برگزار شد و نشست هم اندیشی دوم هم به میزبانی اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بم در این شهرستان برگزار شد.

علیرضا ابوالحسنی ایجاد اتاق گفت و گو و تبادل نظر بین مسئولین ادارت، بررسی پروژ های اقتصاد مقاومتی هر شهرستان و همچنین گزارش عملکرد هر یک از ادارات تابع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان را از اهداف نشست های هم اندیشی دانست و افزود: مهندس حسینی نژاد سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان همواره بر پیگیری و جدیت مدیر ادارات تابع این سازمان در هر شهرستان  در جهت رفع مشکلات واحدهای صنعتی و معدنی تلاش دارند و عملکرد هر یک از ادارت را مورد بررسی قرار می دهند.
 
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.