رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان از آغاز عملیات ساخت خوابگاه نیمه ساخته در دانشگاه علوم پزشکی کاشان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمدحسین اعرابی اظهار داشت: به دلیل مشکل کمبود ظرفیت در خوابگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی، بالغ‌بر یک میلیارد تومان بودجه برای تکمیل خوابگاه نیمه‌ساز واقع در پشت خوابگاه اندیشه جذب کرده‌ایم.

وی افزود: ظرف یک یا دو هفته آینده این پروژه عمرانی برای تکمیل شروع به کار خواهد کرد، اما همچنان بالغ‌بر 4 میلیارد تومان دیگر، برای این پروژه نیاز است که دولت قول پرداخت این مبلغ را داده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان بیان کرد: از دهه 70 تاکنون خوابگاه جدیدی در مجموعه دانشگاه ما ساخته نشده است و به ساخت این خوابگاه در دانشگاه نیاز داریم؛ اگر بودجه کافی در زمان مناسب تأمین شود احتمالاً در اوایل سال 97 این خوابگاه باید بهره‌برداری شود.

وی با اشاره به علت عدم استقبال خیرین حوزه سلامت برای ساخت خوابگاه گفت: تلاش زیادی در این زمینه انجام‌شده است اما خیرینی که در حوزه سلامت ورود پیدا می‌کنند کمتر تمایلی به ساخت خوابگاه دارند، بیشتر علاقه‌مند به ساخت بیمارستان و درمانگاه و از این قبیل هستند و تمایلی به چنین حوزه‌هایی ندارند.

وی در رابطه با مشکل ظرفیت بالای پذیرش این دانشگاه تصریح کرد: ما با توجه به امکانات رفاهی ظرفیت پذیرش را اعلام می‌کنیم اما وزارت بهداشت و سازمان سنجش با توجه به سیاست‌هایی که دولت و مجلس اعلام می‌کند، ظرفیت پذیرش را برای ما بیشتر اعلام می‌کنند.

اعرابی ادامه داد: وزارتخانه اجباراً باید سقف تعداد دانشجو را رعایت کند و از طرفی افرادی در سیستم سازمان سنجش از لحاظ نمره در نزدیکی هم قرار می‌گیرند که سازمان سنجش همه را قبول می‌کند؛ ممکن است 10 نفر یک نمره را گرفته باشند و آن 10 نفر را کاشان می‌فرستند.

وی در رابطه با مشکلات خوابگاه اندیشه این دانشگاه بیان کرد: علت اصلی مشکلات این خوابگاه تعداد افراد زیادی است که بیشتر از ظرفیت در خوابگاه ساکن هستند، طبیعتاً یکی از قسمت‌هایی که تحت‌فشار قرار می‌گیرد تأسیسات خوابگاه است.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.