معاون دانشجویی فرهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 58 دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی با 170 هزار دانشجو در کشور وجود دارد که از این تعداد ، حدود 70 هزار نفر آنها در خوابگاه ساکن هستند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان و بنا به اعلام پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی کرمان ، دکترمحمد حسین آیتی ، در حاشیه بازدید از دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: حدود 40 درصد دانشجویان ما خوابگاهی هستند که این آمار در شهرهای مختلفمتفاوت است.

وی تصریح کرد: از این تعداد دانشجوی خوابگاهی ،60 هزار نفر آنها در خوابگاه های ملکی ودولتی ساکن هستند و حدود 10 هزار نفر به دلیل افزایش تعداد دانشجویان در خوابگاه های خودگردان، مشارکتی و یا خصوصی ساکن شدند.

دکتر آیتی با بیان اینکه ساخت خوابگاه ارزش ملی و فرهنگی دارد ، خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت بخش خصوصی و خیّران برایساخت خوابگاه استفاده کرد.

وی افزود: اکنون500 خوابگاه در دانشگاه های علوم پزشکی کشور وجود دارد که پذیرش بیش از حدو بیش از ظرفیت دانشجو در چند سال اخیر موجب شده است، امکانات با توجه به رشد دانشجو افزایش نداشته باشد.

دکتر آیتی با اشاره به اینکه با تراکمی از جمعیت دانشجویان خوابگاهی روبرو هستیم ، یادآور شد: اتاق های چهار نفره تبدیل به شش و یا هفت نفره شده اندکه این نارضایتی دانشجویان را به دنبال داشته است.

وی ازخیّران خواست: در این کار پسندیده و بزرگ ، سرمایه گذاری کنند./س

 

برچسب ها: افزایش ، دانشجو ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.