رئیس اداره بهزیستی نطنز از شناسایی هزار و 400 خانواده معلول در این شهرستان خبر داد و گفت: در برخی خانواده‌ها 5 معلول هم زندگی می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهانمهدی محبی امروز در همایش بزرگداشت هفته معلولان که در امامزاده شاه سلطان حسین(ع) ابیازن نطنز برگزار شد، اظهار کرد: اداره بهزیستی طبق وظیفه ذاتی خود از معلولان حمایت همه جانبه داشته و تاکنون هزار و 400 خانواده معلول در نطنز شناسایی‌ شده که حتی در برخی خانواده‌ها 5 معلول هم زندگی می‌کنند.

وی افزود: از این تعداد معلول شناسایی‌شده، یک هزار و 116 نفر از آن‌ها دارای پرونده هستند که از این تعداد 270 پرونده روستایی تشکیل‌شده که از خدمات اداره بهزیستی استفاده می‌کنند.

رئیس اداره بهزیستی نطنز تصریح کرد: اداره بهزیستی نطنز در بحث پرداخت مستمری تاکنون از مبالغی از 530 هزار ریال تا یک و میلیون 200 هزار ریال به مستمری‌بگیران پرداخت کرده و در خصوص کمک وسایل توان‌بخشی تاکنون بیش از 800 میلیون ریال وسایل تحویل معلولان شده است.

وی بیان کرد: در خصوص اعطای تسهیلات اشتغال تاکنون بیش از 19 میلیارد ریال تسهیلات به 154 نفر پرداخت کرده‌ایم که برای همه این‌ها شغل ایجاد کرده است.

محبی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین نیازهای معلولان در حوزه‌های معیشت، مسکن و هزینه‌های درمانی است و از مسؤولان و مردم می‌خواهیم جهت حل مشکلات معلولان شهرستان همکاری و همیاری لازم و مساعدت لازم را داشته باشند.

وی گفت: اغلب معلولان توانایی‌های بسیاری در زمینه‌های گوناگون دارند و حتی در برخی از موارد عملکردشان از انسان‌های عادی نیز بهتر است اما به دلایل مختلف با مشکلات زیادی نیز مواجه هستند که امیدواریم باهمت مردم عزیز، خیرین گرامی و مسؤولان در حل مشکلات این عزیزان گام برداریم.

رئیس اداره بهزیستی نطنز از همکاری مسؤولان گرامی به‌ ویژه امام‌ جمعه نطنز و بادرود، فرماندار، نماینده و رؤسای ادارات آموزش‌ و پرورش، ارشاد، کمیته امداد، ورزش و شهرداری و شورای شهر به خاطر همکاری در اجرای برنامه‌های بهزیستی تشکر و از خیرینی که امروز هدایایی برای معلولان تهیه و به آن‌ها اهدا کرد تشکر کرد.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.