روسیه اعلام کرد تاکنون بیش از 96 درصد از تسلیحات شیمیایی خود را امحاء کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ رئیس کمیسیون دولتی خلع سلاح شیمیایی روسیه روز سه شنبه اعلام کرد این کشور تاکنون بیش از 96 درصد از ذخایر تسلیحات شیمیایی خود را امحاء کرده است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک از مسکو، میخائیل بابیچ که فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه به منطقه « ولگا » نیز است در نشست خبری گفت: «روسیه به تعهداتش در خصوص امحاء تسلیحات شیمیایی اش عمل خواهد کرد و این تعهد وارد مرحله نهایی خود شده و تاکنون بیش از 96 درصد از همه ذخایر سلاح های شیمیایی موجود در روسیه امحاء شده است.»

بابیچ افزود مواد سمی شش طرح از هفت طرح مد نظر برای عملیات نابودسازی، امحاء شده است و اکنون تلاش برای از بین بردن آثار امحاء این مواد شیمیایی و استفاده مجدد از آنها در تولید، آغاز شده است.

وی اظهار داشت روسیه باید تا سال 2018 همه ذخایر تسلیحات شیمیایی خود را امحاء کند و ما به انجام تعهدات مان در زمان مقرر خوشبین هستیم.

احمد اوزومجو، رئیس سازمان منع تولید و گسترش تسلیحات شیمیایی آوریل گذشته اعلام کرده بود که روسیه به طور کامل به تعهداتش بر اساس معاهده منع تولید و گسترش تسلیحات شیمیایی عمل می کند و تاکنون 93 درصد از زرادخانه شیمیایی اش را امحاء‌ کرده است.

اوزومجو ابراز امیدواری کرد روسیه برنامه امحاء تسلیحات شیمیایی اش را در چند سال آینده کامل کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار