رتبه نخست انستیتو پاستور ایران برای انتخاب مدل های تحقیقاتی نوین در دنیا

رییس انستیتو پاستور ایران با اشاره به برگزاری مجمع روسای انستیتو پاستور جهان در فرانسه از برتری ایران در طراحی مدل های جدید تحقیقاتی و ساخت دارو و واکسن خبر داد.

مصطفی قانعی رییس انستیتو پاستور ایران در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به برگزاری بزرگترین مجمع روئسای انستیتو پاستور های جهان در فرانسه که روز گذشته به کار خود خاتمه داد، اظهار داشت: در این اجلاس همه تصمیمات نهایی برای نحوه ادامه فعالیت های 162 انستیتو پاستور جهان اتخاذ شد و بابرسی عملکرد و تعاملات بین المللی، پاستور ایران به عنوان برترین مجموعه در میان سایر انستیتو های جهان انتخاب شد.

وی با بیان اینکه  ایران از نظر طراحی مدل های جدید تعاملات و انتخاب مضوعات تحقیقاتی و موفقیت در ایجاد همکاری و مشارکتهای پایاپای جهانی هم اکنون برترین رتبه را در این زمینه کسب کرده، گفت: در طول فعالیت انستیتو پاستور های جهان همکاری، تعامل و مشارکت 4 یا 5 کشور مختلف در تولید و ساخت داروهای نوترکیب حیاتی و واکسن آن با مشارکت در سود حاصله بی سابقه بوده است.

قانعی تصریح کرد: به همین منظور ایران با ایجاد تعاملات و امضای تفاهم نامه های همکاری و توافقنامه های بین المللی در میان کشورهای جهان اسلام و حتی انتخاب و پیشنهاد موضوع مورد همکاری، به جایگاه نخست همکاریهای بین المللی در جهان دست یافت.

رییس انستیتو پاستور ایران با اشاره به بزرگترین و استراتژیک ترین تفاهم و توافق های بین المللی خود با 4 انستیتو پاستور در سایر کشورها تاکید کرد: توافق و مشارکت در تحقیق، تولید و ساخت واکسن نوترکیب سل، داروی نوترکیب سالک، نسل جدید سرمهای ضد مار و عقرب گزیدگی و توافق بر سر تولید واکسن نوترکیب مالاریا و مشارکت در توسعه فناوریهای نوین و همچنین طراحی برنامه تحقیقاتی مشترک در خصوص حشرات بیماری زا، محورهای اساسی موفقیت ایران را در عرصه تعاملات بین المللی و برون مرزی در جهان در بر می گیرد.

قانعی اظهار داشت: با تصویب تصمیمات جدید مجمع روئسای پاستور های جهان، مدل تعاملات بین المللی انستیتو پاستور ایران الگوی افزایش تعاملات برای سایر همنوعان جهانی خود شد 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار