اجازه رانت به کسی نمی دهیم/ وزیر بهداشت پر توجه‌ترین وزیر به فضای رسانه‌ای کشور است/ خرید و فروش کلیه کاملا ممنوع است


اجازه رانت به کسی نمی دهیم/ وزیر بهداشت پر توجه‌ترین وزیر به فضای رسانه‌ای کشور استسخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه به دلیل رانت تبلیغاتی و سیاست‌گذاری‌های مستقیم و غیر مستقیم اجازه توزیع هیچ روزنامه و نشریه‌ای را بدون آبونمان در مراکز بهداشتی ودرمانی نمی‌دهیم، گفت: هاشمی پر توجه‌ترین وزیر به فضای رسانه‌ای کشور است.


به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ایرج حریرچی در نشست خبری که صبح امروز برگزار شد در ارتباط با عدم اجازه وزارت بهداشت به انتشار روزنامه سپید در بیمارستان‌های دولتی و دانشگاه‌ها گفت: ما انتشار و ارائه هیچ روزنامه و نشریه‌ای را منع نمی‌کنیم ولی مهم این است که توزیع روزنامه روش دارد، کدام دستگاه دولتی اجازه می‌دهد که به صورت رایگان نشریه در حوزه‌اش توزیع شود و تبلیغات از طریق آن انجام گیرد.

وی افزود: این مسئله در حوزه بهداشت و درمان می‌تواند محل کسب و آگهی باشد چرا به اصرار به چاپ رایگان این روزنامه و ارائه آن وجود دارد؟!

سخنگوی وزارت بهداشت تصریح کرد: چرا توزیع این روزنامه برخلاف روال عادی است؟ ما کمتر آدم‌هایی را می‌شناسیم که در سراسر روزنامه توزیع کنند و نخواهند خودشان را ارائه دهند. ما اجازه این رانت را به کسی نمی‌دهیم.

حریرچی اضافه کرد: نشریه‌ای که مجاز باشد بدون آبونمان در مراکز بهداشتی و درمانی توزیع شود یک پتانسیل استفاده از آگهی دارد و ما این پتانسیل را انحصاراً به کسی نمی‌دهیم.

وی تصریح کرد: به دلیل رانت تبلیغاتی و سیاست‌گذاری‌های مستقیم و غیر مستقیم، وزارت بهداشت در هیچ دوره‌ای اجازه‌ توزیع رایگان در این زمینه نمی‌دهد و هر نشریه‌ای در فضای آزاد مطبوعاتی می‌تواند فعالیت کند نه اینکه به صورت رایگان به درب اتاق عمل و 50 پاویون پزشکی برسد.

حریرچی، هاشمی را پر توجه‌ترین وزیر به فضای رسانه‌ای کشور برشمرد و گفت: آقای هاشمی تنها وزیر بهداشتی بوده که سخنگو مشخص کرده و خودش را در معرض سئوال قرار داده است.

پیوند کلیه پیرمرد غیرایرانی بدون مدت
حریرچی در ارتباط با پیوند کلیه یک پیرمرد 78 ساله خارجی بدون مدت انتظار، گفت: پیوند کلیه موضوع جدیدی در کشور نیست و سه دهه که در ایران در حال انجام بوده و آمار پیوند کلیه فرد زنده به زنده بالا است.

وی افزود: پیوند کلیه به سلامت بیماران دیالیزی بسیار کمک می‌کند البته بهترین روش پیوند از فرد دچار مرگ مغزی بوده  که این موضوع نیز محدودیت‌های خاص خودش را دارد.

سخنگوی وزارت بهداشت اضافه کرد: وزارت بهداشت تعداد آمار پیوند کلیه از بیماران مرگ مغزی را به 58 درصد رسانده است و ما در  این راستا در حال حرکت هستیم. 

وی تصریح کرد: خرید و فروش کلیه از نظر ما کاملاً ممنوع است و ملاحظات اخلاقی و مکانیزم نوبت در این باره باید رعایت شود.

حریرچی در ارتباط با سؤالی مبنی بر اینکه آیا پس از برجام سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه سلامت افزایش پیدا کرده یا خیر، گفت: اقداماتی که انجام داده‌ایم به صورتی بوده که در برخی از حوزه‌ها سرمایه‌گذاری خارجی همچون سرمایه‌گذاری در حوزه دارو جواب داده است ولی هنوز برای بیمارستان‌سازی به دلیل پیچیدگی‌های ذاتی این کار محقق نشده است.

سخنگوی وزارت بهداشت، خاطرنشان کرد: البته طلب سرمایه‌گذاری نسبت به قبل از برجام بیشتر شده و امضای تفاهم‌نامه ساخت و ارائه 10 هزار تخت بیمارستانی صورت گرفته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۰ ۱۵ آذر ۱۳۹۵
بهترین وزیر این دولت همین وزیر بهداشت است بسیار دلسوز ومومن وزحمتکش ومسلمان واقعی
آخرین اخبار