بیرجند؛

رفع مشکل محله های نا کارآمد،رویکرد دولت یازدهم

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: رویکرد دولت یازدهم رفع مشکلات و بهبود زندگی مردم در محله های ناکارآمد است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از بیرجند ؛ معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران در طی بازدید از بافت فرسوده ی بیرجند گفت: بافت فرسوده ی شهرستان بیرجند و به خصوص محله ی علامه فرزان با رویکردی که در گذشته صورت گرفته، تخریب شده و مردم این منطقه در شرایط نامناسبی به سر می برند.

دکتر ایزدی افزود: با توجه به مشکلات زیاد مردم این منطقه تلاش می کنیم منابع لازم برای اتمام پروژه های نوسازی محله اختصاص داده شود.

وی با بیان اینکه راهکار اصلی حل مشکلات محله،مشارکت و حضور مردم است,گفت: در آینده ای نزدیک دفتر تسهیل گری که رابطی بین وزارت راه و شهرسازی، شهرداری و مردم است، در خراسان جنوبی تشکیل می شود که تسهیلات با سود کم به مردم می پردازد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: باید فرآیند نوسازی را با مشارکت مردم تقویت کنیم و افرادی که توانایی نوسازی ندارند می توانند با طرح معاوضه و خانه به جای خانه ،ساختمان و واحد های نوسازی شده دریافت کنند.

دکتر ایزدی گفت: برای احیاء بافت فرسوده، تسهیلات در دو بخش زیرساخت و خدمات و تسهیلات داده شده به مردم و بخش خصوصی، وجود دارد.

وی افزود: وام ها در چهار نوع مقاوم سازی و مرمت، ودیعه ی مسکن، نوسازی و خرید از محل صندوق یکم در اختیار مردم و انبوه سازان قرار می گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: به زودی خانه ی گفتمان شهر و معماری نیز با هدف گفتگوی متخصصان و مردم در استان ایجاد می شود.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار