بیرجند؛

اختصاص ۲۷میلیارد تومان اعتبار برای جبران خسارت خشکسالی در خراسان جنوبی

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی در جمع مردم شهر آیسک از پیگیری و أخذ مصوبه اختصاص۲۷میلیارد تومان اعتبار خشکسالی برای خراسان جنوبی و تخصیص ۱۰۰درصدی آن خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از بیرجند ؛ نماینده مردم فردوس،طبس،بشرویه و سرایان در مجلس در آیسک گفت:این تخصیص اعتبار در شرایطی است که دولت محدودیت های اعتباری دارد.

دکتر محمد رضا امیر حسنخانی از مکاتبه با رئیس جمهور و پیگیری جبران خسارت سرمازدگی در استان و حوزه انتخابیه خبرداد و افزود:شرایط خراسان جنوبی بسیار شکننده و نامناسب است و هرچه زودتر باید به داد کشاورزان و دامداران رسید.

وی از اجرای طرح توان افزایی در روستاهای استان با همکاری بنیاد خیریه امام علی( ع) شهر ری و خیران کشور و همراهی سپاه،آستان قدس رضوی،ستاد اجرایی فرامین امام و کمیته امداد خبرداد و گفت:ستاد توانمند سازی روستاییان استان برای اولین بار در کشور در خراسان جنوبی دایر و در مرحله اول این طرح ۲۰ روستای فردوس تحت پوشش قرارگرفته و در آینده روستاهای بخش سه قلعه و پس از آن نیز بخش آیسک تحت حمایت قرار می گیرد.

نماینده مردم فردوس،طبس،بشرویه و سرایان با اعلام اینکه برای توسعه پایدار باید از روستاها و مناطق محروم چون روستاهای شهرستان و سرایان شروع کرد، افزود:تأکید اصلی ما در حوزه انتخابیه ایجاد اشتغال است و یکی از مطالبات مردم آیسک نیز سرمایه گذاری و احداث کارخانه است که درصورت فراهم شدن زیرساخت ها و آماده شدن ناحیه صنعتی برای استقرار کارخانه فرو سیلیس در آیسک آمادگی داریم.

دکتر محمد رضا امیر حسنخانی بر استعدادیابی و معرفی ظرفیت ها و درخواست های صنعتی آیسک توسط شورای شهر، مردم و مسئولان تأکید کرد و گفت:با پشتکار و سخت کوشی هیچ کاری غیر ممکن نیست.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار