رشد مقالات بین‌المللی ISI دانشگاه تهران

معاون پژوهشی دانشگاه تهران گفت: ارائه مقالات در نشریات بین‌المللی ایندکس سبب شده رشد مقالات در این دانشگاه افزایش پیدا کند.

محمد رحیمیان معاون پژوهشی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: بخش پژوهش، سیاست‌ها و برنامه هاي دانشگاه در بعد پژوهش عمـدتاً شـامل سیاسـت‌هـاي تشـویقی، حمایتی و توسعه در زمینه های کمی و کیفی است.

وی ادامه داد: براي ارزیابی روند اجراي این شـاخص ها برنامه هایی تعیین شده است که این شاخص‌ها شامل تعداد طرحهاي مصوب، تعـداد کتـاب‌هـاي ترجمـه شده، تعداد کتابهاي تألیف شده و تعداد مقالات چاپ شده در نشریات داخلی و خارجی است.

معاون پژوهشی دانشگاه تهران بیان کرد: از آنجایی که شـاخص هـاي پـیش‌بینـی شـده در ایـن 
قسمت شاخصهاي کمی بوده است، امکان ارزیابی وضعیت کیفی کارنامه پژوهشـی دانشـگاه امکـان پـذیر نگردید و این امر بدلیل فقدان هدفهاي کیفی مـؤثر و شـاخصهـاي مناسـب بـراي سـنجش در برنامـه اول دانشگاه است.

رحیمیان افزود: ارزیابی فعالیتهاي پژوهشی دانشگاه برمبناي شاخص هـاي تعیـین در دانشگاه صورت می گیرد. 

وی تصریح کرد: ارائه مقـالات در نشـریات بـین المللی ایندکس ISI سبب شده است تا تعداد مقالات ISI دانشگاه تهران طی پنج سال برنامـه از رشـد قابل ملاحظه‌ای برخوردار باشد به طوری که توفیق قابل توجه دانشگاه از نظر شاخص تعداد مقالات چاپ شده در مجلات خارجی سبب شده است که دانشگاه طی سالهای اخیر همواره از نظر تعداد مقالات نمایـه شـده در ISI مقام اول کشور را دارا باشد.

معاون پژوهشی دانشگاه تهران ادامه داد: عملکرد کمی شاخص‌هاي پیش‌بینی شده در بخش پژوهشی نسـبت بـه اهـداف آن نشـانگر رشـد قابل توجه دانشگاه در این حوزه است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار