مدیر کل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: پروژه احداث اولین پایگاه هوایی اطفاء حریق عرصه های منابع طبیعی در شمالغرب کشور سال ۹۶ به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛رحمان وهاب زاده در جمع خبرنگاران گفت: یکی از مهمترین پروژه های در حال اجرای منابع طبیعی استان آذربایجان غربی، طرح احداث و ایجاد پایگاه هوایی اطفاء حریق برای عرصه های ملی در آذربایجانغربی است که برای اولین بار در شمالغرب کشور اتفاق افتاده است.

وی افزود: در حال حاضر روند اجرایی آن با سرعت خوبی ادامه دارد واین پروژه که در هفته  جهاد کشاورزی سال جاری افتتاح شده است با حمایت خوب مسئولین سازمان جنگل واستانی همراه  بوده است و خوشبختانه تا به امروز توانسته ایم هزینه های جاری آن را تامین و این طرح را با سرعت خوبی اجرا نماییم.
وهاب زاده تصریح کرد:  برای اجرای کامل طرح احداث پایگاه هوایی در آذربایجانغربی حدود سه میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است که تا کنون با حمایتهای مسئولین سازمانی و استانی یک میلیارد ریال آن هزینه شده است.
وی افزود: امیدواریم با  تخصیص اعتبارات  مراحل بعدی، این پروژه در سال ۹۶ به اتمام برسد.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت:اطفاء حریق در عرصه های منابع طبیعی بخصوص در عرصه های جنگلی مقوله ایی بسیار مهم است که با توجه به وجود بیش از یکصد هزار هکتار جنگل در سطح استان که عمدتا” در شهرستانهای پیرانشهر و سردشت قرار گرفته موضوع آماده بودن و تجهیز منابع طبیعی به سیستمهای سخت افزاری (اطفاء حریق) بسیار ضروری است.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.