معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگلها ، مراتع و آبخیزداری کشور با استاندارآذربایجانغربی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجانغربی، مهندس منصور معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل و هییت همراه وی برای رفع برخی مشکلات معدن داران در آذربایجانغربی در سفری یکروزه در ارومیه حضور یافت .

در بدو ورود مهندس منصوربه همراه دکتر وهاب زاده مدیر کل منابع طبیعی استان در نشست روسای ستادی اداره کل شرکت کرد و با تقدیر از پی گیریهای موثر دکتر وهاب زاده و معاونین ایشان در خصوص حل برخی مشکلات معدن داران در استان گفت:آنچه که در منطق سازمان جنگل مهم است رعایت موازین قانونی و حفاظت از عرصه های ملی است . در همین راستا پروژه های عمرانی کشور یکی دیگر از موضوعات مهم در تصمیم گیریها در ارتقاء اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی کشور است که ما وظیفه داریم بر اساس قانون به آن عمل نماییم. یعنی هر طرح عمرانی در کشوربه هر صورت در عرصه های ملی این کشوراتفاق می افتد که همه باید بر اساس منطق و موازین قانونی راه را برای توسعه و سرمایه گذاری کشور هموارسازیم و این نخواهد شد مگر با رعایت تمام مواد و تبصره های قانونی در پروسه ی واگذاری اراضی ملی به طرحهای عمرانی.

وی افزود:بهره برداری از سرمایه های ملی منحصرا" منوط به تخریب عرصه های ملی نیست و اگر بتوانیم حقوق عرصه های ملی را در وهله اول تثبت نماییم ونگاه کارشناسانه داشته باشیم مطمئن باشید که توسعه و بهره برداری اصولی را حتما به همراه خواهیم داشت منوط بر اینکه نگرشی واقع گرایانه مبتنی بر قانون داشته باشیم.

مهندس منصور معاون حفاظت و امور اراضی سپس در جلسه ی تخصصی اداره کل صنعت و معدن آذربایجانغربی با مهندس اسکندری مدیر کل این نهاد دیدار و در خصوص مرتفع نمودن مشکلات با تاکید بر تفاهم نامه امضاء شده بین سازمان جنگل و وزارت صنایع و معادن بحث وتبادل نظر کرد.

بعداز این دیدار مهندس منصور مهندس سعادت استادندار آذربایجانغربی دیدار و گفتگو کرد و در این دیدار نیز استاندار آذربایجانغربی ضمن تقدیر از پی گیری موضوعات معدن داران از سوی منابع طبیعی گفت:

استان آذربایجانغربی یکی از معدود استانهایی است که در کشور دارای ذخایر بسیار خوبی برای توسعه و سرمایه گذاری است که تلاش همه باید براین باشد که چالشهای موجود را مرتفع سازیم .البته باید این بهره برداری توام با حفاظت و توسعه منابع طبیعی باشد که برای یافتن این فرمول شما دست اندر کاران باید به آن اهتمام کنید و به نحوی باشد که هم این صنعت رونق یابد و هم عرصه های ملی مصون از تخریب بمانند.

استاندار آذربایجانغربی ادامه داد:

شخصا" نگرش بنده به عرصه های ملی نگرشی حفاظتی و دور از هر گونه تخریب است ولی باید در کنار این؛ از مواهب الهی نیز به نفع عموم و جامعه به طریق منطقی بهره برداری نماییم. شما میدانید که بعد از نفت در کشور صنعت معدن یکی از صنایع مهم به شمار می رود و با توجه به پتانسیل بالای استان آذربایجانغربی باید در صدد رفع چالشهای آن باشیم. با توجه به اینکه اخیرا" نیز تفاهم نامه ایی نیز در همین راستا از سوی هر دو ارگان مسئول یعنی سازمان جنگل و وزارت صنایع و معادن امضاء شده که امیدوارم چالشهای موجود هر چه سریعتر مرتفع گردد و گره های کور در این یادداشت تفاهم با تلاش شما عزیزان بازشود.

مهندس سعادت افزود:باید از ایجاد دور تسلسل در سیستم های اداری واز سرگردانی سرمایه گذاران در بخش معدن بپرهیزیم. چرا که سرمایه گذاری در این بخش یعنی اشتغالزایی ، یعنی تولید ثروت ملی و درنهایت توسعه کشوراست که تقاضای بنده نیز این است که درصدد رفع مشکلات و چالشها باشیم تا سرمایه گذاران در آذربایجانغربی با طیب خاطر در این راه قدم بردارند.

در پایان این ملاقات مهندس منصور نیز موارد مذاکره شده با مسئولین صنعت و معدن استان و منابع طبیعی را قبل از این دیدار برای استاندارآذربایجانغربی تشریح کرد و خاطر نشان کرد که تلاش همه ی خادمین عرصه های ملی حفاظت از عرصه های ملی توآم با بهره برداری اصولی از انفال است.

لازم به ذکر است که در این سفر یکروزه ی مهندس منصور ؛ آقایان بهمن افراسیابی مدیر کل دفتر حفاظت و صیانت و علی خادمی معاون دفتر حفاظت سازمان جنگل نیز وی را همراهی می کردند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.