واکسن نو ترکیب نیوکاسل تا 6 ماه آینده وارد بازار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مهربان پور رئیس موسسه واکسن و سرم سازی رازی شیراز در بازدید هیات کره ای از این موسسه گفت: با انعقاد تفاهم نامه مشترک ایران و کره و سابقه دیرینه تولید واکسن های طیور در شیراز، این موسسه به عنوان مرکز تولید کننده واکسن جدید نیوکاسل انتخاب شد.  
وی ادامه داد: واکسن نوترکیب نیوکاسل اولین واکسن از این نوع در کشور و خاورمیانه است که با انعقاد تفاهم نامه مشترک ایران و شرکت KBNP کره قرار است خط تولید آن در شیراز آغاز شود.
 مهربان پور بیان کرد: در حال حاضر این موسسه با زیرساخت ها، تجهیزات و تکنولوژی های پیشرفته تولید واکسن های طیور، ظرفیت تولید سالانه 500 میلیون دوز واکسن نیوکاسل و آنفلوآنزا  را دارا است.
رئیس موسسه واکسن و سرم سازی رازی شیراز اظهار کرد: بر اساس تفاهم نامه اخیر، در مرحله اول تا 6 ماهه آینده 10 میلیون دوز واکسن جدید نیوکاسل در این موسسه تولید و وارد بازار می شود.  
وی اظهار کرد: از مهمترین بازارهای صادرات این محصول جدید از ایران کشورهای خاورمیانه است که با افزایش تولید این محصول، صادرات به این کشورها هم در دستور کار قرار خواهد داد.  
معاون امور بین الملل و توسعه تجارت موسسه تحقیقات و واکسن و سرم سازی رازی شیراز نیز بیان کرد: در همکاری مشترک ایران و کره در شیراز برای تولید محصول جدید، کشور کره آنتی ژن نوترکیب واکسن نیوکاسل را به ایران ارسال می کند و موسسه همکار در شیراز با استفاده از دستگاه ها و تجهیزات پیشرفته تولید واکسن طیور واکسن نوترکیب نیوکاسلND+  را تولید و با برند مشترک ایران و KBNP کره وارد بازار خواهد کرد.
عابدی کیاسری تصریح کرد: بر اساس این همکاری مشترک در گام نخست تولید واکسن نوترکیب نیوکاسل، در گام دوم تولید واکسن های جدید دوگانه و در گام سوم با سرمایه گذاری بخش خصوصی تولید داروها و واکسن های جدید طیور در دستور کار قرار می گیرد.  
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.