کنگره ملی عفونت و ایمنی هفتم و هشتم مهرماه امسال در سالن سینا شهر صدرا برگزار می ‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ عبدالله درخشنده دبیر علمی کنگره ملی عفونت و ایمنی گفت: هدف اصلی این کنگره بحث و تبادل علمی در حوزه تخصصی پاتولوژی بوده و محور های کنفرانس شامل باکتری‌ شناسی، ویروس ‌شناسی، انگل ‌شناسی، ایمنی ‌شناسی، بیوتکنولوژی و نانوتکنولوژی است.
عضو هیئت ‌علمی دانشکده دامپزشکی شیراز افزود: دانشکده دامپزشکی شیراز برگزارکننده اصلی این کنگره است اما با توجه به بیماری ‌های مشترک انسان و دام و واکنش ‌های ایمنی یکسانی که هر دو به بعضی از عفونت ‌ها می‌دهند، این کنگره تمام مقاله های این دو حوزه را دریافت کرده است.
وی گفت: دبیرخانه علمی این همایش بیش از 200 مقاله دریافت کرده است و از این‌ بین 105 مقاله به شکل پوستر و 42 مقاله به‌صورت سخنرانی ارائه و در حاشیه این کنفرانس دو کارگاه آموزشی در زمینه فنون پیشرفته الکتروفورز ژنتیکی (PFG) و سیستم RNAI برگزار می‌ شود و تازه ‌های علم ژنتیک در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می ‌گیرد.
دبیر علمی کنگره ملی عفونت و ایمنی با اشاره به خروجی کنفرانس بیان کرد: گروه پاتولوژی دانشکده دامپزشکی شیراز یک بخش تحقیقاتی است و پیش‌ب ینی می‌ شود خروجی کنفرانس در دو حوزه پیش‌گیری و درمان به ما کمک کند و دانشجویان و شرکت‌ کنندگان با آخرین دستاورد های این بخش آشنا می شوند.
وی اضافه کرد: بیشتر تحقیقات گروه پاتولوژی بر روی واکسن‌ ها و کیت‌ های تشخیص است و اهمیت این کنگره زمانی مشخص می‌ شود که با صنعت و دامداری پیوند می‌خورد، و می‌ بینیم برخی از واکسن‌ ها و کیت‌ های وارداتی چه هزینه‌ ای روی دوش این دو حوزه می‌ گذارد.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار