اردبیل؛

فعالیت خط تولید نشاسته سیب‌زمینی برای نخستین بار در اردبیل

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل گفت: برای اولین بار به همت پژوهشگران خط تولید نشاسته در اردبیل فعال می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ رامز نصیری صالح افزود: جهاد دانشگاهی در راستای رسالت خود موضوعات تحقیقی و طرح‌های پژوهشی متناسب با نیاز روز جامعه را بر عهده می‌گیرد.

وی گفت: در همین راستا نحوه بهره‌گیری بهینه از سیب‌زمینی مازاد تولیدی وتولید محصول نشاسته که ارزش‌افزوده بالایی دارد را مطالعه کردیم.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان افزود: یکی از معضلات سالانه سیب‌زمینی‌کاران روی دست ماندن بخشی از تولیدات است که خط تولید نشاسته می‌تواند به ایجاد ارزش‌افزوده و استفاده بهینه از محصول مازاد تولیدی بینجامد.

نصیری صالح تأکید کرد: نشاسته به دو صورت ساده و پلیمریتولید می‌شود که هر دو در صنایع نفتی کاربرد دارند و بر اساس مطالعاتی که صورت گرفتهیک شرکت نفتی سالانه به حدود شش هزار تن نشاسته نیازمند است.

وی تصریح کرد: در وضعیتی که سیب‌زمینی در بهترین حالت ممکن به قیمت ۲۵ هزار ریال در هر کیلو به فروش می‌رسد می‌توان نشاسته ساده را حداقل به ۶۰ هزار ریال و نشاسته پلیمریرا به حداقل ۱۱۰ هزار ریال به فروش برساند.

رئیس جهاد کشاورزی واحد استان گفت: در حال حاضر مطالعات تولید این محصول به اتمام رسیده و ما در حال ارتباط‌گیری با کشاورزان و زارعان و دستگاه‌های اجرایی دیگر هستیم تا بتوانیم طرح را به اجرا درآوریم.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: اردبیل ، فعالیت ، خط ، تولید ، نشاسته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.