اشتون کارتر: نیروهای آمریکایی باید پس از شکست داعش هم در عراق بمانند

وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد حتی پس از شکست داعش در عراق، حضور نیروهای آمریکایی در این کشور ضروری است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بیزینس اینسایدر،"اشتون کارتر"، وزیر دفاع آمریکا روز گذشته (شنبه) اعلام کرد: ارتش آمریکا و شرکای بین المللی آن باید حتی پس از شکست گروه تروریستی داعش نیز در عراق باقی بمانند. 

کارتر در ادامه افزود: "آمریکا و کشورهای عضو ائتلاف نباید پس از شکست گروه تروریستی داعش در موصل، این منطقه را ترک کنند. نیروهای ما اکنون به مراحل پایانی شکست داعش نزدیک شده اند."

وی خاطرنشان کرد: باید اقدامات بیشتری انجام داد تا مطمئن شد داعش واقعا شکست خورده است و شکست خورده باقی می ماند. ما باید به تلاش خود برای مقابله با عناصر داعش که قصد فرار دارند و یا می خواهند محل حضور خود را تغییر دهند ادامه دهیم. برای انجام این کار آمریکا و نیروهای ائتلاف باید همچنان حضور نظامی خود را در عراق حفظ کنند. لازم است نیروهای ائتلاف در عراق به آموزش، کمک و تجهیز پلیس محلی، نیروهای مرزی و گروه های دیگر ادامه دهند تا این مناطق را از حضور گروه تروریستی داعش پاک کنند.

کارتر اطلاعات بیشتری در خصوص مدت ادامه حضور نیروهای آمریکایی در عراق و تعداد آنها ارائه نکرد. به نظر می رسد تصمیم گیری در خصوص این مسئله به دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا واگذار شود.

اشتون کارتر در توصیف اقدامات اخیر پنتاگون برای مقابله با گروه تروریستی داعش گفت: دولت اوباما از "فرماندهی مشترک عملیات ویژه" خواسته بود اولویت برنامه های خود را بر موضوع جلوگیری از انجام حملات تروریستی بوسیله داعش در غرب متمرکز کنند.

اوایل هفته گذشته، ترامپ اعلام کرد قصد دارد "جیمز متیس"، ژنرال بازنشسته نیروی تفنگداران دریایی این کشور را به سمت وزیر دفاع جدید آمریکا منصوب کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار