سفر وزیر دفاع آمریکا به ژاپن برای تقویت روابط نظامی دو کشور

اشتون کارتر به منظور تقویت روابط نظامی ژاپن و آمریکا به این کشور سفر کرد.

سفر وزیر دفاع آمریکا به ژاپن برای تقویت روابط نظامی دو کشور
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌ان‌ان، اشتون کارتر –وزیر دفاع آمریکا- روز دوشنبه به ژاپن سفر کرد. وی در حالی ژاپن را به عنوان مقصد یکی از آخرین سفرهای خارجی خود انتخاب کرد که نگرانی گسترده‌ای در خصوص سیاست‌های دونالد ترامپ –رئیس‌جمهور منتخب آمریکا- در رابطه با اتحاد واشینگتن و توکیو و همچنین تهدید کره شمالی وجود دارد.

کارتر در مسیر رفتن به پایگاه هوایی یاکوتا به خبرنگاران گفت: «اتحاد ما با ژاپن هیچ‌وقت تا این اندازه قوی نبوده است.» وی همچنین با ابراز رضایت از همکاری ژاپن برای پایداری این اتحاد اعلام‌کرد: «این یک خیابان دوطرفه است. ما امنیت یکدیگر را تقویت می‌کنیم.»

کارتر پس از ورود به ژاپن با 50 هزار نیروی آمریکایی مستقر در این کشور دیدار کرد. وی سه‌شنبه با همتای ژاپنی خود و شینزو آبه –نخست‌وزیر این کشور- نیز دیدار می‌کند. شینزو آبه نخستین نفر از سران کشورهای جهان بود که پس از پیروزی غافلگیرانه ترامپ در انتخابات با وی ملاقات کرد. آبه و ترامپ درباره آنچه در این جلسه بین آنها گذشت سکوت کردند. با این حال، آبه پس از دیدار با ترامپ به خبرنگاران گفت: «ترامپ رئیس‌جمهوری است که می‌توانم به او اعتماد کنم.»

البته دونالد ترامپ در کمپین انتخاباتی خود ارزش اتحاد با ژاپن را زیر سوال برد و اعلام‌ کرد این کشور باید هزینه بیشتری را برای استقرار نیروهای آمریکایی مستقر در این کشور بپردازد. وی در کمپین خود در فلوریدا گفت: «می‌دانید ما از ژاپن حفاظت می‌کنیم؛ اما اگر کسی به ما حمله کند ژاپن در قبال ما وظیفه‌ای ندارد. این‌ در حالیست که اگر کسی به ژاپن حمله کند ما وارد جنگ جهانی سوم می‌شویم.»

مقامات آمریکایی با اشاره به اینکه ژاپن هزینه 1.6 میلیارد دلاری برای استقرار این نیروها می‌پردازد، همکاری این کشور در اتحاد با آمریکا را کافی دانستند.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار