کارتر: اعطای آزادی بیشتر به فرمانده آمریکا در افغانستان برای حمله به طالبان

وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد فرمانده ارشد این کشور در افغانستان براساس اختیارات جدید از آزادی بیشتری برای حمله به طالبان برخوردار شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت: اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا روز سه شنبه گفت فرمانده ارشد آمریکا در افغانستان براساس اختیارات گسترده جدید که ماه گذشته به تایید باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا رسید از آزادی بیشتری برای حمله به طالبان برخوردار خواهد بود.

کارتر در سفر از پیش اعلام نشده خود به افغانستان افزود: «اختیاراتی که به ژنرال جان نیکلسون واگذار شده است استفاده موثرتر از نیروهای ما در افغانستان و همچنین نیروهای افغان را امکانپذیر خواهد کرد.»

نیکلسون نیز به نوبه خود با اشاره به افزایش قابل توجه روند عملیات آمریکا 18 ماه پس از پایان ماموریت نظامی اصلی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در افغانستان گفت: این اختیارات گسترده تر جدید تقریبا هر روز در حمایت از نیروهای افغان به کار گرفته می شود.

یک مقام نظامی آمریکا گفت این اختیارات جدید از زمان تایید آن به وسیله کاخ سفید در ماه ژوئن 24 مرتبه مورد استفاده قرار گرفته است.

سفر کارتر به افغانستان چند روز پس از آن انجام شد که باراک اوباما برنامه هایش را برای کاهش نیروهای آمریکایی در افغانستان به نصف تا پایان امسال کنار گذاشت و اعلام کرد تصمیم گرفته است 8400 نیروی آمریکایی را تا پایان دوره ریاست جمهوری خود در افغانستان حفظ کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار