مدیرکل انتقال خون از افزایش نظارت بر مراحل اهدای خون در استان خبر داد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛مهدی اکبری‌دهبالایی گفت: امسال پیرو جلسات متعددی که در ستاد مرکزی انتقال خون کشور و وزارت بهداشت کشور برگزار شد به نتایج مثبتی رسیدند.
 
مدیرکل انتقال خون ادامه داد : خوشبختانه در حال حاضر ضریب اطمینان سلامت خون‌های که در داخل کشور برای بیمارانی که نیازمند فراورده‌های هستند بسیار بالاست و مشکلی وجود ندارد.
 
وی افزود : با هدف بالا بردن ضریب سلامت خون‌هایی که از پایگاه‌های انتقال خون در اختیار بیمارستان‌ها قرار می‌گیرد طرحی با عنوان نظارت بر خون‌های اهدایی اجرایی و محقق می‌شود.
 
این مسؤول اضافه کرد: این طرح از 20 آذر در استان ایلام آغاز و اجرایی می‌شود، به این صورت که اهدا کنندگان بار اول که برای اهدا خون به پایگاه انتقال خون استان ایلام مراجعه می‌کنند تنها برای انجام آزمایشات مربوط به سلامت خون و گروه‌بندی خونی نمونه گرفته می‌شود.
 
اکبری‌دهبالایی تصریح کرد: در صورتی که مشکل خاصی وجود نداشته باشند ظرف مدت 3 ماه با این افراد تماس برقرار کرده و درخواست می‌کنیم که برای اهدا خون به پایگاه انتقال خون استان ایلام مراجعه کنند.
 
مدیرکل انتقال خون ایلام ادامه داد: بعد از این مدت یعنی 3 ماه دوره پنجره نیز به اتمام خواهد رسید و اگر افرادی بنا به هر علتی عفونتی داشته باشد ما به صورت 100 درصد این عفونت را تشخیص داده و با ضریب اطمینان بالاتری از آن شخص اقدام به خونگیری نمی‌کنیم.
 
این مسؤول اضافه کرد: با توجه به دستورالعمل‌هایی که امسال از طریق وزارت بهداشت کشور و سازمان انتقال خون کشور به مراکز خونگیری تمام کشور ارسال شده یک سری سخت‌گیری‌ها در مورد انتخاب کسانی که اقدام به اهدا خون می‌کنند انجام شده و همین باعث شده که یک کاهش نسبی دریافت خون در مدت مشابه امسال و سال گذشته داشته باشیم و این میزان به 300 کیسه خون می‌رسد.
 
 








 
 
انتهای پیام/
برچسب ها: ایلام ، خون ، اهدا ، نظارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.