مدیرکل هواشناسی از ثبت بیش از 47 میلی متر بارش باران در روزهای پنجشنبه و جمعه هفته گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ یوسف شیخ الملوکی اظهار داشت : این مقدار بارش نسبت به مدت مشابه سال گذشته با 382 میلی متر بارش 88 درصد کاهش و در مقایسه با بلند مدت سالانه با 101 میلی متر نیز 53 درصد کاهش دارد.

وی با بیان اینکه استان در سال زراعی جاری (مهر ماه) تاکنون از نظر هواشناسی بدلیل کمی بارش ها در شرایط خشکسالی قرار دارد، تاکید کرد : البته این آمار با افزایش یا کاهش بارندگی ها در ادامه سال زراعی تغییر می کند.

شیخ الملوکی  ادامه داد : در بارش های روزهای پنجشنبه و جمعه هفته گذشته در شهرستان های آبدانان 114، دره شهر 88، بدره 59، ایوان 53، لومار 52، سرابله 34، ارکواز 25 و ایلام 13 میلی متر بارش باران ثبت شد و شهرستان مهران نیز هیچ بارشی نداشته است.

به گفته وی، شهرسان مهران در مقایسه با مدت مشابه سال قبل و میانگین بنلد مدت سالانه 100 درصد کاهش بارندگی داشته است.

وی تاکید کرد: میزان بارندگی های امسال این استان نسبت به سال گذشته و در مقایسه با میانگین بلند مدت در همه نقاط استان منفی است و ما شاهد کاهش شدید بارش ها در شهرستان های مختلف هستیم.

مدیرکل هواشناسی ایلام گفت: بارش های اواخر هفته گذشته همراه با وزش باد، رگبار، رعد و برق و در برخی نقاط تگرگ بود که همین شدت بارندگی موجب آبگرفتگی معابر، قطعی برق و بروز خسارت هایی به تاسیسات عمران شهری و روستایی شد.














انتهای پیام/

برچسب ها: باران ، برف ، بارش ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.