تمدید تحریم ده ساله از سوی مجلس سنای آمریکا نقض برجام است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛موسوی امام جمعه خرمشهر با تاکید بر اینکه بابت نبود اشتغال از جوانان شرمنده هستم، گفت: تمدید تحریم ده ساله از سوی مجلس سنای آمریکا نقض برجام است.

حجت‌الاسلام سید نبی موسوی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان با تاکید بر اینکه تقوا و توکل دو بال پرواز رسیدن به قرب الهی است، افزود: جایگاه این دو گهر (تقوا و توکل) در جامعه خالی است و البته این دو موضوع برای زمان فشار و مخمصه‌ها است.

وی با تاکید بر اینکه مسؤولان باید تقوا و توکل را سرلوحه کار خود قرار دهند و از غیر خدا بریده شوند، گفت: توکل به این معنا نیست که بار خود را بر عهده خداوند قرار دهیم، ما بندگان باید بندگی خدا را انجام دهیم و از طرفی دیگر خدا می‌داند که باید چطور خدایی کند.

امام جمعه خرمشهر در رابطه با امر مهم «امر به معروف و نهی از منکر» گفت: گروهی از مردم به دنبال عیب‌جویی دیگران هستند، اما به دنبال امر به معروف و نهی از منکر نمی‌روند، تا زمانی که مردم دغدغه دین نداشته باشند و نسبت به ناهنجاری‌ها برخورد شایسته نکنند، نباید انتظار داشت که ناهنجاری‌ها رفع شود.

وی در رابطه با مشکلات حاشیه خرمشهر بیان کرد: در خرمشهر، غالب نقاط مرکزی از آسفالت حداقلی برخوردار هستند اما نقاطی چون ام‌التلول، کوی پلیس، 90 هکتاری، سرحانیه، جاده شلمچه، مصلاوی، پس از کوتشیخ و... نیازمند کار و توجه ویژه مسوولان است چون که مردم این مناطق از حداقلی‌ها محروم هستند.

موسوی با تاکید بر اینکه من به دلیل نبود بستر اشتغال از جوانان شرمنده هستم، اظهار کرد: مسؤولان کشوری، استانی و محلی تمام تلاش خود را برای ایجاد زمینه‌های اشتغال فراهم کنند‌.

وی با اشاره به تمدید تحریم ده ساله از سوی سنا آمریکا، تصریح کرد: سنا آمریکا با اتفاق آراء این طرح را تصویب کرد و این نقض برجام است، عده‌ای از مسؤولان داخلی به دنبال رابطه با آمریکا هستند و برای آنها نتیجه برجام مهم نیست.

امام جمعه خرمشهر با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری تنها کسی است که تمام قد از حقوق مردم دفاع می‌کند، افزود: با کشور بدعهد آمریکا امکان مذاکره نیست چون که این رابطه گرگ و میش است.

وی افزود: الان چند ماه از اجرای برجام می‌گذرد و عده‌ای از مسؤولان به خیر و برکات روزانه این توافق اشاره می‌کنند اما این خیر و برکات برجام کجاست که مردم آن را نمی‌بینند.

موسوی تصریح کرد: در دوران خلافت بنی‌امیه با توجه به بی‌توجهی به ارزش‌ها، به دنبال بازگشت به دوران جاهلیت بودند و اکنون هم عده‌ای از مسؤولان به دنبال برگشت به دوران قبل از انقلاب هستند.

امام جمعه خرمشهر در پایان به عنوان فصل‌الخطاب گفت: مردم ایران اسلامی پشت سر مقام معظم رهبری تا زمانی که نفس می‌کشند، به اندازه سر سوزنی از ارزش‌های خود عقب نمی‌کشند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.